Flytt av olivträd....

Våra olivträd har stått och blivit rejält härdade i uterummet den här hösten...inte förräns nu i helgen har de tagits om hand och fått flytta in. Förra året lyckades jag övervintra två stycken, nästan alla blad åkte av, men i somras tog de sej och de växte och mådde gott  =) Hoppas jag lyckas även med de här två som fick komma in igår...de tar ju rejäl plats om man säjer så. De andra två som är kvar ute ska kläs in i säckväv nedtill och byltas om med värmande material. Får se om de klarar att stå ute fast med vinterkläder på....det blir ett spännande experiment=)





bilder tinas privata


1 Camilla(s nya hem):

skriven

Oj, tack för påminnelsen! Hoppas dina klarar sig! :)

2 perlan:

skriven

Jag är impad att du pysslar om dina fina olivträd så :)

Hoppas allt är bra med dig vännen. På tok för länge sedan jag var här och hälsade på. Skärpning utlovas! :)

kram!!

3 Inspirera Mera:

skriven

Härligt att de klarar av att övervintra. Jag borde nog ta tag i vår stackars buxbom som är ute och fryser. Kram Sandra

4 InneoUte-Malin:

skriven

Vi har inte heller tagit tag i vårt fina olivträd än. Måste ju vårdas väl. Vi tänker också bylta in med säckväv och hålla tummarna. :-) De ska ju klara -10 grader om jag har förstått det rätt.

5 jenny ~ mammanochkidzenpunktse:

skriven

De kommer säkert att klara sig. Du lägger ju ner mycket kärlek på dem iaf!



Kraaaaaaaaaaaam!

6 House of Jammi - blogg och webshop:

skriven

Det är superfint med olivträd, hoppas alla klarar sig.

7 Annette:

skriven

Hoppas att de klarar övervintringen bra. Det tror jag.



Kram Annette

8 Milla:

skriven

Vilka fina olivträd. Den som ändå hade gröna fingrar. Lycka till med de andra. Med rätt kläder så klarar de sig nog.Kram Milla:D

9 Proforma - Irene:

skriven

Har ett olivträd och när vi köpte det så sa de att det skulle få en frostknäpp innan man tog in det. Sedan skulle det stå hyfsat svalt. Hoppas att det överlever... ja, dina också förstås!

Kram

10 Kicki:

skriven

Först vill jag säga att du har en fin blogg!

Undrar om du har några goda råd om hur man klipper olivträd. Vårt fick precis som ditt övervintra inne, tappade mycket blad men tog sig igen ute i somras. Nu har det tyvärr många långa spretiga grenar och är inte så tätt. Kan man klippa dem, när i så fall och vad ska man tänka på? Kanske har du tips! Ha en go helg! Kicki

Kommentera här: