Syrener och köksluckor...

Här duggar inläggen inte tätt precis.Datorn och bloggen lockar ju inte direkt när det är fint väder....

I helgen var vi på Ikea en sväng och gjorde ett inköp jag längtat länge efter! När vi gjorde om vårt kök för snart tio år sen så valde vi ikeas luckor ädel/björk...



Efter några år så byggde vi till ytterligare en bit på köket och fortsatte med samma lucka fast i vitt...konstigt att blanda kan tyckas, men vi blev jättenöjda.



Tankarna på att sätta samma vita lucka i den första delen började gro för några år sen och äntligen i helgen så åkte vi till Ikea och inhandlade vita luckor ädel, som snart ska byta plats med björkluckorna.
Vi funderade först på att ev måla björkluckorna, men var rädda att inte få till rätt nyans så det valet gick bort.....det skiljde inte så mycket på att lämna in dom på sprutlackering eller att köpa nya. Hoppas vi hinner ta tag i luckbytet snart....men det finns lite annat att pyssla med innan här hemma, altaner som ska oljas in och ett golv som ska läggas färdigt. Källargolvet har utvecklats till en lång historia, som jag hoppas snart har ett slut =)
Som beslag till de nya luckorna valde vi strecket, vi ska även byta handtag på luckorna i den andra delen också...kanske till de här, vi får testa oss fram för att se så handtagen passar ihop i stil.


Nu kan det kanske verka som lite slitochsläng-tänk att göra om köket så här, men man ska ju trivas med saker man har omkring sej och vi prioriterar också boendet ganska mycket. Dessutom ska vi förhoppningsvis använda en del av våra björkluckor när vi gör om tvättstugan nån gång framöver....Projekt finns det ju alltid när man har hus, hur var det nu.....skynda långsamt =)







Syrenerna blommar för fullt i trädgården....jag passar på att sätta in mängder inomhus....snart har de blommat över...

bilder: tinas privata



1 InneoUte-Malin:

skriven

Ni har verkligen hemtrevligt och mysigt. Skönt att se hem som inte faller in helt i mängden. :-)



Blir nog jättetjusigt med vita luckor! Gillar de små medlens förändring.

2 FURNISH.etc:

skriven

Vilket fint kök ni har! Kommer nog bli jättefint med vitt också!

3 LillaMy:

skriven

Att byta ut luckorna äe ju ett jättebra sätt att få ett "nytt" kök.Jag blir avis på era syrenenr.Här är det långt borta,men det kommer.Ha en skön dag.Kram

4 Caroline:

skriven

Åh så fint. Ha det bra!

5 Caroline:

skriven

Åh så fint. Ha det bra!

6 Annika:

skriven

Ni har så fint hemma hos er! Ja, jag vet - jag skriver alltid det! :) Men det är ju sant! Jag var också på IKEA i helgen. Det blev inga större inköp, men väl en massa små. :) Det är alltför lätt att göra av pengar där, om man säger så... Kram!

7 Maria:

skriven

Vilken HÄRLIG blogg du har!! Massor med inspirerande underbara bilder=)Hit måste jag komma igen!

8 Livet i byn:

skriven

Åh det kommer att bli så fint, jag vågar inte ens nämna tanken till Mr K om våra ek-luckor. Men tanken har slagit mig...



~Livet i byn

9 Therese:

skriven

Det är så snyggt med vita kök tycker jag, fräscht!

Vi var också på Ikea i helgen en sväng, tänk...vi kanske gick förbi varann utan att veta om det..hi hi!



Jodå, visst har det åskat här idag!

Det kom precis när jag var med min brukare på blomsterlandet och köpte blommor, vi hann även bli lite blöta på väg till bilen!

Ha det så gott ;-)

Kram Therése



10 Maria:

skriven

Så fint! Det kommer säkert bli toppen med samma luckor i "gamla" köksdelen också.



Vi valde också vita Ädel när vi renoverade vårt kök för två år sedan och jag är så glad för det. Länge var vi helt inställda på att skaffa ett kök med ekluckor. Jättesnyggt, men ju fler bilder på sådana kök som jag tittade på desto tröttare blev jag på dem. Så det fick bli vita luckor med bänkskiva i ek istället. Som sagt, det viktiga är att man trivs med miljön i huset.

11 Mari:

skriven

Va bra att det gick att få tag i samma slags lucka och att färgen stämmer, kan ju vara lite sisådär annars. Spännade värre. En massa projekt på G verkar det som men Rom byggdes ju inte på en dag, fast ibland verkar jag tro det iaf. Otåligare än otåligast.

Bra att kunna återanvända de gamla luckorna.



Nu när vädret vart fint orkar man inte riktigt bry sej om bloggen och sånt, finns bättre saker att lägga energin på, som att njuta i en badenbaden ler.



Inget kul väder idag precis och vi som ska ut med jobbet och ha lite kul i eftermiddag, bara det blir upphåll, vi ska till Åsa sjön





Ha en bra dag och kram!!

12 Antis:

skriven

... och tack vare dina fina bilder här i bloggen så valde vi också Ädel vita luckor nu när vi renoverade köket! Bästa vi gjort! Ha en fin dag!

13 SNYdesign:

skriven

Synes det var veldig fint med blandingen av tre og hvitt:) Tipser om konkurranse på siden min:) Meld deg gjerne på:)

14 Livet hemma hos Linda:

skriven

Vilket snyggt kök! Håller helt klart med dig om att man måste trivas med sina saker och med sitt hem. Och sen är det ju jättebra att kunna återanvända prylarna till något annat:)

Hoppas du får en fin dag

Kram

15 jenny:

skriven

Jag tror det kommer att bli jättebra. Och jag är oxå en slitosläng typ. Har man råd kan man väl få göra om så man trivs?



Kraaaaaaaam!

16 HUSnrNIO:

skriven

Vad fint det kommer att blir att ha vita luckor överallt. Härligt!

17 Karin:

skriven

Kommer nog att bli superfint med vita luckor, ljust och fräscht. Älskar doften av syrener.

18 EVA:

skriven

Kommer ju att bli kanonsnyggt med vitt hela vägen...helt klart !



Här hade vi lite kuligt besök i måndags då Gert & Robban vandrade hit ! Maken höll lite motorsågskola och de gjorde en obelisk som nu "pryder" vår trädgård...hihi !



***

KRAAAM EVA

19 tina:

skriven

Antis!

Vad kul att ni valde de vita luckorna...vitt är fint och fräscht!

Kram kram/tina

20 maritha:

skriven

Hej!

Väldigt fint kök, samt många andra fina detaljer att titta på .

Maritha

21 Köksluckor:

skriven

Kul att se någon som vågar vara annorlunda och blanda köksluckor i olika färger. Det blev ju riktigt snyggt!

22 Jonas:

skriven

Tur att IKEA är så billigt. Ni kan behålla dem gamla luckorna och kan sätta dem tillbaka efter ett par år om ni ångrar byten. Eller ni har kanske redan använt dem i tvättstugan vilket var en smart ide. Det är luckorna som kostar, själva skåpet är nästan gratis i IKEA.

Kommentera här: