Varmt och härligt...

sommarväder är det och bloggen har inte prio nr 1 direkt=). Värmen har kommit och man passar på att vara ute och njuta av sommaren när den är som bäst. Idag har en väninna varit här på lite fika,trevligt trevligt...och strax ska maken och dottern ut och ge sej på att fylla poolen så den blir badbar inom kort.

En varm dag som idag passar vi på att sitta på vår baksida där det är skugga. Den vita gruppen blev toppen där. Jag ska fixa fyra kuddar/dynor att sitta på, kanske man springer på nåt nu när det är rea överallt...








Det blir långa lata stunder i solstolen.....med hög solskyddsfaktor på såklart!




Jag och dottern besökte Ikea för några dagar sen, det blev inga stora inköp, men två fina glasflaskor fick följa med hem.
De kommer nog användas flitigt till sommarsaften tror jag....

Passade på att fota lite i trädgården också, hjälp vad snabbt allt blommar över. Vår vallmo sjunger snart på sista versen,tyvärr, men som tur är så börjar pionerna snart blomma så då passar jag på att plocka in i massor och njuta av dom inomhus också...














Japp, det var lite bilder från trädgården idag.....jag kanske pausar lite...eller inte. Det får dagsformen och blogglusten bestämma!

Kram till er!

bilder: tinas privata
1 InneoUte-Malin:

skriven

Vi skruvar också ner på tempot - och går ut i det vackra vädret. Blev verkligen jättefint med utemöblerna. :-)



Ha det gott i värmen! :-)

2 Anna:

skriven

wow, vilka härliga bilder! Allt ser bara så himla fint ut :)

3 Liza:

skriven

Åh, så fin trädgård du har! Ni ligger så långt före oss med blomming.. har har det börjat växa men det går långsamt än så länge. Din uteplats är verkligen mysigt - de vita möblerna passade så bra där!

Solig kram från

Liza

4 Mallan:

skriven

Va mysigt ni har det. Ser att du har köpt de där nya kuddarna fr Ikea ;) Kollade oxå på de när jag var där sist. Fina! Jag är svin dålig på blomsorter, men de där aprikosa blommorna på bild 5 är såå fina. (Vad heter de? Såg att grannen hade sånna oxå, ska jag knycka nån? Kan ju låstsas att jag ska rensa bland rabarberna ;) Ha det fint & Kram

5 Milla:

skriven

Du tar SÅ fina bilder!!

Tänk vad livet är lätt att leva när man får lapa sol och läsa inredningstidningar... vi får ta vara på de dagarna!

Kram

6 Proforma - Irene:

skriven

Men visst är det så, man måste ju ta till vara de vackra sommardagarna!

Så fin den vita gruppen blev på plats... ångrar nästan att jag inte slog till också!

Kram

7 Mari:

skriven

Härliga bilder och vad det gäller bloggen så är det inte prio här heller nu men eftersom jag vaknar tidigt tar jag lite morgontid. Resten av dagen är Bdenbaden tillängnad.



Kram och ha det så gott!

8 Milla:

skriven

Så härliga bilder! Den vita gruppen var så fin! Visst är väl livet underbart just nu! Kram Milla

9 Erica:

skriven

vad härligt det ser ut!! glad sommar

10 Therése:

skriven

Nä, bloggandet läggs verkligen åt sidan nu när vädret är på topp!

Satte mig en stund med kaffekoppen nu, för jag tål inte solen så mycket, så jag får vila en stund från den ;-)



Nu äntligen har jag också lyckats få tag i mina försvunna bord och stolar från Ellos (efter några samtal)

Stolarna har jag redan, och bordet ska jag hämta idag!

Funderar också på att köpa några kuddar till mina stolar!



Vilka jättefina bilder du tagit!

Njut så gott av sommarvärmen nu ;-)

Kram Therése

11 Maria:

skriven

Så vackert! Tänk att det går så fort för blommorna att blomma över....man får njuta så länge man kan=)

Kram

12 Annikaa:

skriven

Åh, många härliga bilder! Jag älskar både vallmo och pioner! Våra pioner blommar inte än på ett tag, men jag längtar... Kram!

Kommentera här: