Utmärkelse och utmaning!


Sådär,nu är jag tillbaks.!Några dagar med värk och lite andra krämpor har härjat med mej,men nu är det lite bättre!Det är fullt upp annars också med ungdomarnas skolarbeten och träningar/matcher,så livet känns rätt schemalagt =).Men det är ju så det ska vara.Det är så kul att få följa dom och försöka,med betoning på försöka,hänga med deras skolarbeten och aktiviteter.Den stora killen har haft och ska ha tentamen på högskoleutbildningen han går.Imorgon stundar tenta i matematik,tittar jag på uppgifterna ser jag ut som ett stort frågetecken.....
Och mellankillen jobbar på med sitt...det är mycket nu sista terminen på gymnasiet.Så,med värk och med livet som fortsätter runtom,har bloggandet fått vila lite.

Ikväll är det handbollsmatch för dottern,såklart sitter vi bänkade där i idrottshallen och hejar på!

Förra helgen var det tänkt att det skulle målas i artonåringens rum,men det fick skjutas upp lite.Hoppas att vi får till det denna helgen.Planerna med golv i gillesstugan och förhoppningsvis badrumsrenovering lever vidare....men det kommer igång när vi (maken)har tid och ork.Meningen är att golvet ska på plats efter sonens rum är färdigt.


Jag har fått några utmärkelse som lyser upp tillvaron rejält!Jag fick den här av Annelie.



Tack snälla!Roligt att bli uppskattad för min blogg!

I samband med utmärkelsen ska man lista fem saker som man inte klarar sig utan, här kommer mina 5 saker...

♥ Mina barn och min man♥
♥Familjen
♥Vännerna
♥Musik
♥Böcker
♥Inredning...det blev visst fler än fem saker!

Meningen är att jag ska skicka den här utmärkelsen vidare...och det gör jag,till alla goa bloggvänner som kikar in här och som jag läser hos!


Hoppar på en utmaning också som Anna har.Man ska visa sin favoritplats i hemmet,och berätta varför den platsen just är en favorit!Jag hakar på,men jag har inte tagit nån ny bild eftersom min favoritplats är vår uteplats som blev klar för drygt ett år sen.Snart är det vår och att jag längtar efter att kunna sitta där med kaffekoppen,och njuta av hur regnet smattrar på taket =)...ja,ni hör vilka förhoppningar jag har inför vår och sommarvädret.Det blir väl en och annan solglimt också förhoppningsvis.








Ha en fin vecka!

foto:tinas privata


1 Mari:

skriven

Undrade just vart du tagit vägen.....

Skönt att du mår bättre nu.



Solstol och uterum.......längtar.





Kram och ha det så gott!

2 Liw:

skriven

tycker dina olivträd är så fina...är själv på jakt efter några... är dem lätta att sköta?

mvh

3 Proforma:

skriven

Vet hur det är med värk... gott att det är lite bättre :)

Grattis till utmärkelsen, visst blir man glad för lite uppskattning!

Klart det blir sol framöver... snart!

Kram



4 Anna:

skriven

Vilket fint uterum!

Trevlig blogg har du också. Jag har precis blivit husägare så jag kikar runt efter lite inspiration. Kika gärna in hos mig!

5 Susihus:

skriven

Hoppas att värken tänker stanna borta ett tag nu, så vi får njuta lite av dina goa inlägg igen. KRAM på dig och go helg.

6 Sofie:

skriven

Vilket fint och mysigt uterum! Hoppas värken snart ger med dig och trevlig helg! Kram, Sofie

7 Liza:

skriven

Hoppas att du mår bättre nu.. det är inte kul att ha värk!!

Nog förstår jag att uteplatsen är din favoritplats.. den är ju så fin!

Tillsist Grattis till utmärkelsen.. DEN ÄR DU VERKLIGEN VÄRD!!

Ha en skön söndag!

KRAM!

Liza

8 Mia:

skriven

Jag älskar er altan!



Hoppas allt är väl med er!

Kram Mia

Kommentera här: