Tävling och kaminfunderingar...

Kom just hem med en nyklippt Totte.Han blev såklar jättefin och nu är han lätt att torka av när han kommer in med smutsiga tassar.Passade på att ta en runda till stan också när jag ändå var halvvägs.Det blev ett besök på Plantagen,där jag fick med mej en hängsälg som jag ska ha utanför entrén.Jag fick också med en buddafigur,den hamnade för tillfället högst upp på vår pilasterhylla...får se om den ska vara där eller om den får flytta runt lite =)Det kanske kommer nån bild senare.

Vi ska beställa en braskamin nu i dagarna,så jag tog en runda till Beijers bygg också för att kika lite på färger på Conturas braskamin 585,kan säja att jag inte blev klokare.Både den svarta och den grå färgen är ju snygga,detta tål att funderas på lite till.



Här är den i grått....vi får se vad vi kommer fram till för beslut maken och jag.


Ni har väl inte missat tävlingen hos Sandra med bloggen
Inspirera Mera.Man kan vinna ett presentkort hos Designonline eller en fin skål från marimekko också från designonline.Jättefina priser,och jag är såklart med och tävlar!





bilder:Contura

           Inspirera mera
1 Livet i byn:

skriven

Den kaminen gillar jag också, vi går i liknande funderingar men har inte kommit till skott ännu.



~Livet i byn

2 Fyraihuset:

skriven

Vi har en Contura 610 tror jag den heter i grått, vi gillar den jättemycket.



Kul med tävingar, vi har en hos oss också om du vill.



Kram

Nina

3 FURNISH.etc:

skriven

Åh den tävlingen har jag missat! Vilka finfina priser! Tack för tipset! Kram Emmy

4 Linruz:

skriven

Åh vad mysigt med en braskamin.....blir nog snyggt med vilken som.

Kram kram

5 Proforma:

skriven

Jag tror också det blir snyggt med vilken som!

Tack för påminnelsen av tävlingen, såg det igår.

Kram

6 Mari:

skriven

Den kaminen är snygg!!! Grått är ju läckert fast även svart, vilket dilemma. Sånt är inte bra för hjärncellerna.



Gott med en nyfrissad hund, det underlättar som sagt var en hel del kan jag tänka mej.



Kram och ha en bra helg!!



7 Malin B:

skriven

Å, det är nära nu med kaminfunderingarna iallafall. Att bestämma färg är ju ett väldigt angenämnt problem.

8 MO:

skriven

Vad kul att ni kommit så långt i era funderingar, inte lätt med färgbestämning...Vår är ju grå, o jag är väldigt nöjd med det, men det är som sagt en smaksak.....



Idag har vi underbart vårväder igen, solen skiner o fåglarna kvittar...Fick en sådan lust att gå ut och putsa fönster, man kan knappt se ut genom dem....älskar att rena fönster men älskar inte att putsa fönster..Har inte ärvt mammas mani där, hon putsar sina fönster (med alla spröjs) minst var tredje helg, hon är lite galen där....Jag har inte putsat mina sen advent....så det är väl dax.



Har ni planer för helgen? Det visas ju en massa skidor på tv så där kommer C förmodligen att sitta. Annars sa han att han ville att vi skulle köra o köpa kakel/klinkers till badrummet, får se om han känner för det när väl helgen kommer. Har resignerat o låter honom ta initiativ till att börja på det. Tyvärr handlar allt om pengar annars kunde man lejt bort allt jobb, men men, man ska väl inte klaga, man kan ju använda toaletten i alla fall.



Ha en härlig helg, hälsa alla o många kramar från mig :)

9 Inspirera Mera:

skriven

Vad roligt att du är med och tävlar. Lycka till och ha en trevlig helg! Kram Sandra

10 Tina:

skriven

Hej! Kul att ni väljer en Contura-kamin! De är ju ganska miljövänliga också. Vi har en grå 550 med täljstenstopp och med låda under och vi är helnöjda. Varmt som bara den blir det med tre vedträn! Lycka till//Tina

11 Jenny:

skriven

Vi har nyss installerat vår kamin och vi är supernöjd! Eldar så gott som varje dag, det är så mysigt och den ger underbar värme!

/Jenny

12 LillaMy:

skriven

Titta här vad jag har hittat åt dig http://www.inneonline.se/index.php?act=viewProd&productId=823

Visst gillade du den vasen?Hoppas att du mår bra.Kram

13 HUSnrNIO:

skriven

Skönt när valet är gjort och det återstår att "bara" välja färg. Ha en trevlig söndagkväll.

Kommentera här: