Min kaffebryggare och jag...

Jag gillar vår kaffebryggare.Den gör supergott kaffe och jag trivs med att se den stå där på köksbänken.Vi köpte vår Moccamaster för några år sen och har inte ångrat oss en sekund.Skulle vår vän mot förmodan ge upp nån gång,får det med all säkerhet flytta in en ny av samma märke...





Har suttit en stund och plöjt igenom gamla tidningar i hopp om inspiration till badrumsrenovering och lite vårfix!
Jag dricker mitt kaffe med en skvätt mjölk i.....och våra kaffeglas från designhouse,fyndade på outlet,är goda att dricka ur.

Dottern fotade vår fyrfotade familjemedlem igår.Han älskar att sitta på fönsterbänken och hålla koll på läget utanför fönstret.Vi passar naturligtvis honom när han sitter där.I morgon ska han klippas och då ser han inte alls så här lurvig och gosig ut.

Det bästa man har sätter man ju på bordet köksbänken,eller hur var det ?










foto:tinas och julias privata
1 Camilla:

skriven

Åh, så söt! :) Ja, djuren är nog det bästa man har. Så goa och fina. Jag blir alltid helt såld när du visar bilder på din hund (visst hette han Totte?)! :)

2 MO:

skriven

Söt lurvas...men det är ändå skönt när de är nyklippta, lite lättare att hålla rena då.....Kan förstå att han gillar att sitta där o hålla koll på läget. Maila ligger i stort sett jämt i H:s säng, där håller hon koll på vilka som kommer o går.



Fina saker du visar i inlägget innan, gillar kuddarna skarpt.



Hur är det annars? Här är det som vanligt, skolorna är i full gång igen, med allt vad det innebär. L har faktiskt kollat på högskolan i Jönköping (ja att läsa vidare efter gymnasiet, det eller Lund)....Hönsiga mamman tycker ju iofs att det är väl långt, fast blir det Jönköping så finns det ju mycket kul att besöka, ja mer än ungdomarna då (tänker ju på A6 du vet...hihi)



Ha de fint vännen, hur går det förresten med era badrumsplaner? Här står det still kan jag meddela...men men, vi sitter ju inte i sjön så att säga....stor KRAAAAAAAAAAAAM på dig vännen, höres :)

3 Anne:

skriven

Sååå ursöt er lilla vovve är! Min tax är mitt hjärta och det gör så ont att tänka på att han inte mår så bra längre.

4 Pia:

skriven

Vi har också en moccamaster. Jag håller med skulle den gå sönder så köper vi en likadan igen.

5 Tina på Peppar och Vanilj:

skriven

Vi har också en Moccamaster och visst är den kökets bästa maskin! Vi pratade om kaffebgyggare här hemma i helgen och våra övernattningsgäster sa att det finns "Pimp my Moccamaster" kit att köpa!? Haha, så himla fånigt! Måste ju vara någon som skämtar eller hur!?



Er vovve är helt klart så fin att man ska sätta honom på bordet/bänken :)



K R A M // t i n a

6 Malin Inspiration & design:

skriven

Åh så goer voffsingen ser ut! Måste vara ett fint sällskap för dig om dagarna? :)



Kram kram

7 Anna:

skriven

VIlken jättefin hund ni har. Vi går i hundtankar och är lite sugna på att skaffa oss en labrador. :)



Eftersom jag själv inte dricker kaffe så tycker jag mest vår kaffekokare (som inte är lika snygg som er) är i vägen....men mannen säger att jag inte får slänga ut den :)

8 hemmabloggaren:

skriven

Håller med dig, Moccamastern är klockren, vi har haft vår i tio år tror jag. Den kanske inte är den vackraste men helt klart den bästa.

9 jenny:

skriven

Alltid skönt med en paus och en god kopp kaffe och en inredningstidning, då är det mysstund!

10 Proforma:

skriven

Jag är sugen på en Moccamaster men jag tycker inte dom är så jättefina men vet ju att de gör gott kaffe!

Jag kollade upp som någon skrev att man kunde "pimpa" den men då föredrar jag nog den som den är. Se här http://pimpmymoccamaster.com/store/

Söt vovve!

Kram

11 Annika:

skriven

De glasen har vi också! De är både fina och härliga att dricka ur. Vi har en "King of coffee" kaffebryggare. Den fungerar jättebra och är snygg, men nästa gång blir det nog ändå en Moccamaster. Den är snäppet vassare, tycker jag. Vilken sötlurv ni har! Jag är svag för pudlar. Vi hade två svarta godingar i vår familj, när jag växte upp. Kram!

12 Liza:

skriven

Vilka sköna bilder - önskar att vi kunde ha hund men tyvärr går det inte på grund av alla allergier som finns i familjen!

KRAAAAAAAAAAAAAM!

Liza

13 Pernilla:

skriven

Gud vilken lurvig liten sötnos! =)



Kramar Pernilla

14 FURNISH.etc design och inredningsblogg:

skriven

Vilken härlig söting ni har! Kram Emmy

15 Hem och Lycka:

skriven

Har suktat efter en sån länge och väntar bara på att vår nuvarande ska gå sönder ;-)



kram

16 Milla S:

skriven

SÅ söt!!!

Kaffet är viktigt! Skönt när man är nöjd!

Blir så sugen på att åka till blomsteraffären när jag ser dina fina bilder...

Ha det gott!

17 Mari:

skriven

Har en perkulator och den är jag supernöjd med oxå. Är inne på min andra. Har smakat kaffe från en sån ni har och det blir kalas. Ibland när jag iväg och jobbar och ska brygga kaffe undrar jag vad det är för skitbryggare folk köpe egentligen. Det smakar skit och är inte varm, bläääää!

Tackar vet jag en riktig bryggare....



Ja, nu är den pälsen ett minne blott!!



Kram!

18 Susihus:

skriven

Håller med dig med moccamastern. Jag är supernöjd med vår som vi har haft i ett år. Tur att mina stora herrar inte funderar på att sitta på köksbänken...hihi



Go helg på dig

KRAM

19 HUSnrNIO:

skriven

Samma här. Är oändligt nöjd med vår!

Kommentera här: