bänkskivorna...

Bänkskivorna blir nog inte klara till jul.....vi jobbade på bra förra veckan men sen blev det stopp i arbetet. Maken är sjuk och det blir nog jul utan att alla bänkskivorna blir klara.
Vi använder en färg(oljelack) som heter köksbänksoljelack. Ni läsa mer om oljelacken hos lotenlind Enligt maken var den lätt att arbeta med och vi tycker vi fick ett jättebra resultat! Vi har målat en  gång och behöver troligtvis inte göra mer än så eftersom den täcker bra och det både är en olja och lack i samma produkt. Jag rekomenderar den om man tänker måla en träyta och vill ha den betsade känslan i träet. Den är lätt att torka av också....behöver jag upprepa att jag är nöjd. Vi får fortsätta arbetet när maken är på benen igen.....




Det är mycket som händer hos oss just nu som inte är inplanerat så jag har knappt börjat tänka på att köpa några julblommor...en en fick hamna i en koziolväska och den fick lite silvertråd runt och ett grönt filthjärta...man tager vad man haver sa Kajsa Varg.....




Jag måste bara visa det här hjärtat i sammet från Walther&co köpt hos Perlan Living , det är en julfavorit här hemma ....





Ha en fin vecka !


Bilder: tinas privata


1 Vårt hus vid havet:

skriven

Bänkskivorna ser väldigt fina ut! Det är kul när det blir som man föreställt sig.

Ha en bra dag! / Jenny

2 Milla:

skriven

Bänkskivorna blev jättefina. Gillade din julblomma.

Ha det gott och hoppas ni inte är sjuka i jul.Ha det gott.Kram Milla

3 DAHLARNA:

skriven

Bänkskivorna är verkligen kanonfina! Ska visa bilderna för min man ikväll! Hoppas att ni snart blir friska, så att ni får en riktigt härlig julhelg! kram

4 Proforma - Irene:

skriven

Oj, vad sugen jag blev att göra detsamma med våra bänkskivor! Det ser ju jättebra ut! Jag gissar att ni oljat era skivor under åren, biter betsen bra då så skivorna suger in färgen? Vad är det mer ni ska göra med bänkskivorna eftersom de inte är klara?

Hoppas ni inte är sjuka i jul!

Kram

5 jenny ~ mammanochkidzenpunktse:

skriven

Det blev såå sjukt bra med bänkskivorna. Förstår att ni är nöjda!



Kraaaaaaaaaaaaaaam!

6 Susihus:

skriven

Vilka fina bänkskivor! Så fint hjärta, jag har prexis sytt ett gäng i brunt sammet, men inget broderi på än...vi får se. Ha en härlig dag i snöyran

Kram

7 Liza:

skriven

Så fina bänkskivorna blev, ett plus att de går lätt att torka av också! Längtar så till julen är över, bara för att då beställer vi våra nya bänkskivor och börjar med slutrenoveringen av vårt kök. Äntligen kommer jag att slippa den lååååånga, buckliga diskbänken!

Men självklart vill jag njuta av JULEN först!

Ha det gott!

Kramen!

Liza

8 Anne, anness design:

skriven

Så SNYGGT det blev! det där blev verkligen toppen!

9 Livet hemma hos Linda:

skriven

Bänkskivan ser jättesnygg ut!



Du får ha en fin dag

Kram

10 Emma:

skriven

Ni har det så fint och vilka läckra bänkskivor...nu blev jag sugen på att göra så i vårt kök:) Ha en trevlig helg, kram emma

11 Annette:

skriven

Det blev verkligen fint med bänkskivorna!!!!



Ha en fin helg!



Kram Annette

12 Carina:

skriven

Läser din blogg flitigt men kommenterar sällan...nu måste jag det iaf. Tusen tack för detta tips. Vi har ett obehandlat köksbord från IKEA i stavlimmad bok, liknande era bänkskivor. Bordet har jag sedan en tid tillbaka velat lasera just svart men inte vetat vilken typ av färg eller lasyr jag ska använda men nu vet jag ju det. Tusen tack för att du bloggar och länkar om detta.

God Jul från södra småland!

13 milla-andante:

skriven

Det viktigaste är ju att det som blev målat blev så bra!! Då vet ni det och kan ägna er åt andra prioriteringar i lugn och ro! Hoppas maken är bättre och att ni andra klarar er!

Önskar såå att jag hade träbänkar nu, då hade jag köpt denna färg och målat mörkt jag också! Så snyggt!!

Ha det bra nu!

Kram

14 anntherese:

skriven

Ser att du gillar heminredning. Då kanske min site är något för dig? På anntherese.se kan du välja bland unika och annorlunda motiv att dekorera ditt hem med. Fototavlorna passar utmärkt som present eller julklapp till den som gillar heminredning och design! Jag säljer även vackra vykort och inspirerande fotoböcker. Välkommen in på ett besök!

15 InneoUte-Malin:

skriven

Det blir verkligen toksnyggt. Blir riktigt sugen på att göra det själv...

Kommentera här: