Lite bilder från helgen...

Redan söndag kväll, vart tar helgen vägen?! Iallafall, vi har haft det gott, hunnit med en del och även passat på att njuta av vädret. Min förkylning börjar släppa, men jag har delat med mej frikostigt av den till dottern som snörvlar och hostar....hoppas hon blir kvitt från förkylningen snabbare än mej så skolan inte blir lidande så här i början av terminen.

Maken har byggt vidare på trädäcket utanför altanen, och nu ikväll sätter de upp ribborna på staketet ....han jobbar på snabbt gubben min =)



Om ni tittar noga ser ni de två första raderna av ribborna....när jag kikade ut nyss så var det sju rader klara på långsidan....

Uppdaterat!


Så här ser det ut nu.....







Det ska bli så skönt att kunna öppna upp skjutdörrarna och inte behöva bry sej om att totte(vovven) inte sticker iväg...


Nu börjar det bli lite höstkänsla i trädgården också...har inte köpt några höstblommor än, väntar nog ett tag till...

Jag plockade bort en vissen blomma ur ena krukan, kloten får fylla den tomma krukan tillfälligt...




Nu ska jag strax sätta mej i tvsoffan, en sväng ner till tvättstugan bara......slit och släp !! =)


Tack snälla Ni för fina gulliga kommentarer här hos mej......
Ha en fin början på veckan allesammans!

bilder: tinas privata
1 Karin:

skriven

Vad härligt det ser ut att bli och fint. Vi har ingen altan så lite avundsjuk blir jag allt :-)

2 m a r i a k o d e n:

skriven

hej! Vad ni är duktiga o som ni jobbar på!!! Otrooligt!!! (jag är väldigt avundsjuk)



Kul att du bloggar igen! Själv har jag suttit o gjort om bilder o det var väldans kul så nu orkar jag nog blogga ett tag till!



Ha det bra! Hörs! Kram!!!

3 Maria:

skriven

Vad super fint det blir!!! visst är det härligt när det går fort;-)

Jag har börjat sätta lite höstblommor i mina krukor för mina sommar blommor började sloka rätt så rejält..

Men det kan vara mysigt med höst också=)

Kram på dig

4 Proforma - Irene:

skriven

Åååh, snyggt det blir! Ribborna... är dom målade gråa? Vad har ni använt för trä och färg till dom?

Vi funderar på att byta vårat staket runt altan och är inne på att göra precis som ni gjort, med stolparna i tryck och målade ribbor.



Kram Irene

5 Biggan:

skriven

Har nyligen hittat din blogg och det är tur att jag haft semester för jag har inte kunnat sluta att läsa:-) Har läst från början till slut och nu kollar jag dagligen på din blogg.

Du är otroligt duktig på att "få till det", du fixar och donar och för att inte tala om din man...

han är ju verkligen en klippa. Kul när ni båda gillar att fixa hemma.

Ha en bra söndagskväll/Biggan

6 Almira:

skriven

Gud vad finnt det ser ut att bli!

Vi bygger en trädeck vi med,undrar bara var köper man ribborna,finns det och köpa färdiga eller sågar man ut de själv.

Tacksam för svar.

Mvh Almira

7 Mrs. b:

skriven

Vad fint ni trädäck ni bygger! Fast jag är iofs lite avis på den inglasade delen, det skulle jag vilja ha någon gång i framtiden... :-)

8 Anne, anness design:

skriven

Blir verkligen kanonsnyggt med staketet! Det är roligt när saker går fort, och toppen när man har en handy man :) Blev riktig fint med kulorna ochså i krukan. Du är verkligen påhittig! Ha en skön söndagskväll.

9 Anonym:

skriven

Hej, jag ber och ber och ber och hoppas att du läser igenom detta, och efteråt försöker klassa det som "icke-reklam", trots att jag vet att det skriker bloggreklam om det, men om du läser vidare inser du att det är reklam i gott syfte.



Jag är en av många inom "blogg-världen" som kämpar för att nå toppen, eller i alla fall hamna bland de 100 mest lästa.

Anledningen är i själva verket absolut inte för att söka kändisskap eller bli berömd, det hoppas jag slippa, eftersom att jag bloggar anonymt...vilket är sällsynt och kan verka konstigt.

Men med tanken på innehållet i min blogg anser jag att jag mår bäst av att kämpa för att behålla min anonymitet.



Jag skriver för att skriva av mig, jag måste få ventilera - och nu såhär år 2009 finns det inget bättre eller modernare vis att göra detta på. I samma sväng som jag får ur mig de ord jag behöver tömmas på finns chansen, förhoppningarna, också om att jag eventuellt i bästa sätt genom mitt enkla skrivande kan hjälpa folk runt omkring.



Jag skriver för att överleva, och för att stötta...jag skriver om kampen tillbaka till ett normalt liv, längtan efter glädje och lycka...jag skriver för att jag måste, för att bearbeta. Jag skriver om min vardag efter våldtäkten.



Genom att bara läsa denna kommentar hjälper du, genom att välja att godkänna den hjälper du ytterligare.



Kanske kan du också hjälpa ännu ett steg?! Javisst...både för min skull - för att nå ut - och för andras skull för att de lättare ska hitta till mig.

Du kan publicera min kommentar som ett inlägg, eller på ett annat enkelt sätt bara skriva en liten länk helt oskyldigt, till mig, i ett inlägg eller i ditt vänstra hörn på bloggens sida.



Jag tackar dig tusen gånger om för att du (om du gjorde det) läste igenom denna långa kommentar. Och återigen - se det som behövlig och god reklam!



Mvh,

Anonym



http://www.metrobloggen.se/offer

10 Milla:

skriven

Men så fint och gott ni får det med ett trädäck som förlänger uterummet ytterligare! Det är ju så gott att kunna gå rätt ut på såna platser! Vad duktiga ni är!

Ha en bra vecka själv!

Kram

11 Therése:

skriven

Tycker det är så snyggt när man har staket med liggande ribbor sådär!

Ser fram emot fina bilder när det är helt klart sen ;-)

Ha det så gott!

Kram Therése

12 Ammi:

skriven

Så fint det blir! Liggande ribbor på det viset är verkligen snyggt. Enkelt och stilrent. Gillar även den gråa färgen som man anar på bilderna.

Följer din blogg relativt regelbundet och njuter av alla dina fina bilder. Imponeras av att ni orkar hålla på.

13 InneoUte-Malin:

skriven

Blir superfint med nya trädäcket. Härlig fortsättning på ert fina uterum. Ska bli kul att se hur ni möblerar det. :-)

14 EVA:

skriven

SÅ FINT NI GÖR.NI ÄR SÅ DUKTIGA.DET ÄR SÅ ROLIGT ATT LÄSA/TITTA PÅ DIN BLOGG.MAN FÅR INSPIRATION.

15 Anonym:

skriven

Vad fint du har o vad rolig blogg.



en fråga var i från kommer dina fina svarta (korg möbler i modern design?)



tacksamt för svar mvh

Eva

16 Liza:

skriven

Åh,så fint det blir! Ser fram emot fler bilder...

Kram!

Liza

17 petra:

skriven

Sååå snyggt det blir och är. Jag gillar ert uterum skarpt, ibland saknar jag vårt som vi hade i gamla huset.

Men förhoppningsvis blir det ett trädäck till våren. I mitt huvud har jag hur det ska se ut.Jag ser att ni har mörka ribbor,SNYGGT! Vi ska ha svarta när vi gör vårt staket runt trädäcket.

Kul att se att det är snyggt även med mörka, för oftast ser man bara att folk gör dem vita.



ha en bra dag och massa kramar till dig

18 Veronika:

skriven

Lite höstfint :)

Kommentera här: