En bit på väg...


Tänk vilken optimist jag är.....för några dagar sen trodde jag att hela trädäcket med allt (räcke, kanten runt altangolvet, inbyggd belysning, måleri och trappsteg) skulle vara klart efter den här helgen. Tji fick jag =) Jag tror alltid att allt ska bli färdigt mycket fortare än det verkligen gör.....jag är nog född optimist! Fast...det är väl bra det.....bättre det än att vara negativ och tro att vi aldrig blir klara.

Iallafall, vi har fått upp planket så när på några brädor som fattas på kortsidan. Vi är jättenöjda, uterummet känns större från insidan när man öppnar upp och kan fortsätta ut på trägolvet utanför......


Det blir nog inte nåt piff inhandlat till däcket i höst.Den slitna däckstolen ska bli SVART nångång och kanske lite höstplanteringar hamnar i de tomma krukorna. Meningen är att vi ska kunna flytta ut sittgruppen när det är fint väder, så det får inte plats nåt mer därute.



















Nu blir det till att jobba på imorgon och nästa vecka så vi blir klara innan hösten är här på riktigt!

En som är väldigt glad åt att kunna gå ut på trädäcket är den här killen.......







Lördagskväll, hela huset(nåja,källaren) full med nittonåriga killar....det spelas och tittas på film.De hörs rätt väl....men den dan de inte bor hemma längre saknar man de höga ljuden från tvn och musiken på hög nivå....

Ha en fin helg allesammans!

bilder:tinas privata






1 Maria:

skriven

Det blir verkligen super fint!!!

Vilken söt ltien pudel,,förstår att han är nöjd ;-)

Ha en bra kväll!!!

MVH Maria

2 Lilla jag:

skriven

Vilket bra jobb ni gör. Det ser jättefint ut :)

3 M a l i n B.:

skriven

Det är så snyggt hemma hos dig så det är som den läckraste inredningstidnig! =)

Jag är imponerad.

Fast från själ och hjärta måste jag förstås säga att den avslutande bilden, det är den stiligaste av allihop! =)

4 Anne, anness design:

skriven

Så så så fiiint! Och gosigaste voffsingen med :)

5 petra:

skriven

Så snyggt så snyggt verkligen snyggt. Är avis på ert uterum och fina trädäck utanför.



Ser verkligen fint ut.



ja, helt klart bättre att vara optimistisk.

massa kramar

6 Dahlarna:

skriven

WOW - det blir ju verkligen kalassnyggt!!!! Superfina bilder du har tagit också!



Hoppas att du får en riktigt skön söndag!

7 Maria Larsson:

skriven

Supersnyggt, helt i min smak!!!

Vi byggde också altan i sommar men vovven lägger sej hellre i jorden... suck =)

8 Inger:

skriven

Snyggt, snyggt, snyggt!!!

Är ribborna i staketet gråmålade eller betsade?

Skulle gärna vilja veta färg nr. om det är ok.

Kul att se något så smakfullt.

Må gott!

9 InneoUte-Malin:

skriven

Verkligen en perfekt fortsättning på ert fina uterum. Snyggt genomfört! :-)

10 Emma:

skriven

Underbart det ser ut och så mysigt ni får det:) Ha det bra, kramar emmsan

11 Malin Inspiration & design:

skriven

Hihi, lilla Totte, klart han är glá!! :)

Det ser helmysigt ut!!! Nu är jag ännu mer övertygad om att vi ska ha ett litet däck framför altanen. Mattias var emot (som vanligt) det och tyckte, vad ska vi med det till? Men nu ska jag visa honom så fint det kan bli. :))



Hoppas ni får njuta ett tag till av däcket. :) Nu känns verkligen att hösten är på ingång....



Stora kramen!!

12 Annelie:

skriven

Vilken fantastiskt förlängning av rumemt!

Önskar att vi hade samma möjlighet att få till det ute hos oss, men tyvärr har vi varken möjlighet, eller energi att lägga där just nu, men snyggt får ni iallfall. Jag är övertygad om att ni kommer att njuta av det läänge.

13 catrin:

skriven

VILKEN SNYGG ute plats!!!

Massa lyckostar till er!!!

Jätte fin sida...

14 Liza:

skriven

Jätte-snyggt! Jag gillar allt!!!

KRAM!

Liza

15 Marika:

skriven

oj oj oj wow va fint..Så himla stilrent och snyggt..

16 FURNISH.etc:

skriven

Wow så snyggt det blir! Helheten blir verkligen kanon. Hoppas ni hade en underbar helg!

17 ansi:

skriven

Vilket otroligt fin pudel ni har. Jättesöt!

18 jenny:

skriven

Sååå fint det blivit! Kanon! Ni kommer säkert att få mycket glädje av det till nästa sommar o Totte då oxå förstås!



KRaaaaaaaaaaaam!

19 Camilla R Johansson:

skriven

Hei!



Så fint dere har det ute! Mange flotte detaljer inne også -hit kommer jeg igjen!



Ha en fin kveld!



camilla www.crj-design.blogspot.com

20 Junitjej:

skriven

Wow, vilken fin altan!!! Det blir verkligen som ett extrarum!

21 House of Jammi - blogg och webshop:

skriven

Det ser väldigt läckert ut! Snyggt jobbat.

22 HUSnrNIO:

skriven

Så snyggt det blir och vad härligt att kunna flytta ut när vädret tillåter det.

23 Jessica:

skriven

Oj så himla fint! Grön av avund ; )



//Jessica

24 Susihus:

skriven

Superduperfint! Hoppas att du har kunnat njuta där idag i det fina vädret! Må bäst

Kram

25 Milla:

skriven

Så otroligt snyggt det blev!!! Och vilken skön känsla att bara kunna fortsätta ut...

Dina bilder är ju så fina också. Som vanligt!

Ja de där tonårsgrabbarna låter en del, men ack så roliga de är och jisses så tyst det kommer att bli den dagen...

Kram

26 Therése:

skriven

JÄTTESNYGGT...verkligen!!!

Och staket blev så himla snyggt när ni målade det!

Kommer nog bli härligt till nästa sommar, för denna går ju sorgligt nog mot sitt slut!

Men det är klart..hösten har ju sin charm också ;-)

Kram Therése

27 Fastighetstjejen:

skriven

Vad fint ni fått det!



Välkommen till min blogg där jag bloggar om hus i alla dess former:

http://fastighetstjejen.blogg.se/

28 Ulrika:

skriven

Lika snyggt som vanligt.

29 Anneli:

skriven

Hej

Jag kikar in på din blogg så fort jag får tid, Ni har så himla smakfullt hemma :-)



Gillar verkligen altanräcket, precis ett sånt som jag försöker få min man att göra ;-)

Har du några mått att dela med dig?

Hur högt är ert räcke?

Vad är det för dimension på stolparna?

Vad är det för mått på ribborna?

Vad är det för grå färg? Ser ut som lasyr, finns det något nr?



Hoppas att du vill dela med dig, jag behöver ett staket och vill gärna ha ett sånt som ni just byggt.



Tack på förhand.

30 Udontknowme:

skriven

Jag förstår inte att man vill inreda sitt hem i de mesta dels mörka färger så som svart och sen korsa de med vitt ? De blir ju lixom ett dystert hem även om svart & vitt alltid håller i längden ^^

Teven borde ni göra något åt, han matchar inte resten ^^

As gulliig vovve :D

Kommentera här: