Hittat i skåpen...

Gjorde en liten rensning i några skåp som innehåller sånt som inte används för tillfället.....

Är det nån mer som har sådana här kakfat?Tror de kallas svepaskar om jag inte har fel....på åttiotalet var det den stilen hemma hos mej.Jobsdukar och avlutade möbler!Stilen har ändrats här hemma,men jag gillar fortfarande dessa saker/möbler.....





Lila var också en stor favorit hos mej på åttiotalet......hittade några assietter från Höganäs i samma skåp




Tror att jag har kvar ett våningsfat i samma färg......undrar om jag hinner plocka fram det innan jag är trött på färgen??=)

Idag har vi underbart höstväder,femton grader och sol.Älskar hösten när den är så här..........



Våra trädgårdsmöbler står fortfarande kvar ute......snart dax att plocka in dem...


Som vanligt är jag överväldigad över alla fina kommentarer ni lämnar,och i spåren av det har jag lite dåligt samvete över att jag inte lämnar så många själv.Hoppas ni inte tröttnar på denna ibland envägskommunikation....mitt bloggande går väldigt mycket upp och ner just nu.Ialla fall........jag är väldigt glad att ni vill kika in här!

Ha en fin dag idag!

tina=)

foto:tinas privata
1 anna:

skriven

nej har inte det fatet, men kanner val igen det. Ja jag vet hur det ar med bloggandet............ibalnd ar det jattekul och man har en massa inspiration och ibland star det helt still

kram

anna

2 Malin B:

skriven

Jag känner också igen brödfatet men har aldrig haft något själv. Jag flyttade ju hemifrån i början på 90-talet...

Dock är det rena rama nostalgitrippar att rota bland undangömda grejer, en del leder till glada skratt och minnen och en del kan kännas helt "rätta och nya" igen.

3 Mari:

skriven

Sånt där stil hade jag oxå förr, mycket småsaker i näver eller vad det hette. Grannen gjorde i tid och otid. Jisses, tur man har flyttat ofta......

Har inte mycket gömt i skåpen tack var det. Så himla skönt.



Hemska tanke att plocka in trädgårdmöblerna men ni har ju uterummet kvar, härligt!



Kramizar på dej!

4 Mari:

skriven

Ljusstaken bakom kan flytta hem till mej genast.....pillade på en på A6 vid Stadium men skulle ju köpa bröllopspresent inget annat.

5 peppar & vanilj / Tina:

skriven

Jag har ett likanade brödfat som imn super duktige svärfar har gjort. Han är fantastiskt duktig på att slöjda och snickra möbler och inredningsgrejer!! Jag ska visa en del på min blogg i framtiden har jag tänkt!



Kul att se att du kikar in hos mig titt som tätt Tina! Jag kikar in till dig varje dag (minst):D



Kram Tina

6 EVA:

skriven

Har haft ett liknande men tror jag skickade det med nån av kidsen :)

Men visst kan man gärna blanda gammalt och nytt...blir bara mer personligt hem då !



***

KRAAAM EVA

7 Liza:

skriven

Inget brödfat.. men en svepask har jag! Hade också den stilen för ett bra tag sedan. Har också hunnit med den romantiska country-stilen med nallar och dockor, lapptäcken, you name it! Trivs nog ändå bäst med den stil som råder här nu.. men man vet aldrig, hips-vips så är det någon ny inredningsstil som anammas...

KRAM!

Liza

8 Malin Inspiration & design:

skriven

Åh så goa bullarna ser ut!!!!!!!! Mmmmmm...

Ha inte dåligt samvete! Kommer från mig som också har lätt för att få det. Känner med att jag inte riktigt räcker till på det planet. :S Man har ju en del besökare att besöka med. I bland hinns e tint emed & gör det det så hinns det inte med att skriva...typ. :)



Ha det gott bästa Tinaminsastina! :) Jag kommer alltid kika inom här..oavsett om du kommenterar hos mig lr inte. För jag diggar din blogg! :D





9 Anna:

skriven

Jajamensan, vi har två sådana brödfat. Och använder dem faktiskt fortfarande till vardagsfrukostar, trots att de inte alls passar in i övrig stil. Men vid finare frukostdukning får de vara kvar i skåpet.



Skulle förresten behöva ha ett nytt snyggt brödfat- har du idéer? Steltons påse börjar kännas uttjatad även om den är snygg...

10 Caroline:

skriven

De är riktigt fint med gamla detaljer i hemmen, :)

11 susihus:

skriven

Visst är det underbart med denna årstid när det är vackra färger, solen skiner och det är hög och klar luft. Hoppas nu att det kan få vara så här i helgen, vi ska nog ta in utemöblerna i helgen och ta ner seglet på altanen. Känns som det är över för denna gång nu...lite vemodigt. Go helg på dig. KRAM

12 Anki:

skriven

Oj, nu är jag så trött att ögonen rullar, ändå sitter jag här och försöker hinna ikapp med alla nya fina inlägg... Ibland hinner jag inte alls med att besöka andra även om jag gör egna inlägg.

Just det där gör "rensa och släng" till ett dilemma, för nån gång förr eller senare kommer man ju att "behöva" dom där grejerna igen ;)

Supersnyggt med blomman i den där höga krukan på bordet!

Kommentera här: