Måste handla kanel och sjärnanis...

Hittade den här bilden från förra julen....hade alldeles glömt bort att jag hade kanel och sjärnanis på mitt babellfat...



Får köpa hem nya kryddor .....doften är härlig och julig!



Är nyss hemkommen med en nyklippt hund.....lättare att sköta,men ack så söt han är när han är lurvig.Men,det växer ju ut snart igen=) Lite "pälsiga" bilder på honom,nu är han mer välklippt.





I eftermiddag ska vi putsa köksfönster så de blir fina till advent,sen ska ljusstakar och stärnor plockas fram.
En liten smutt på glöggen får det nog bli också......jag gillar den här tiden =)=)

foto:tinas privata

1 Linruz:

skriven

Härligt tips. Kanske vore något för tillfället är fatet nydiskat redo att fyllas med div godsaker på lördag då vi ska ha glöggfest. Kram kram

2 Hem och Lycka:

skriven

Vilken sötnos!



Det doftar ju så himla härligt, måste pynta apelsiner kom jag på nu, det doftar ju underbart.. kram

3 Annika:

skriven

Totte, sötnos! Pudlar har så mysig päls. Jag börjar bli riktigt sugen på att adventspynta! Men en storstädning skulle inte skada först. Sonen har varit sjuk i veckan, så det ligger leksaker överallt! :) Kram!

4 Malin Inspiration & design:

skriven

Jättefint! :) Har med lite kanel på mitt orange fat. :) Och torkade apelsiner.



NU längtar man minsann till jul. Kram

5 Camilla:

skriven

Så söt! Så lurvig och underbar! :) Som du skrev växer det ut igen, tur det för jösse så söt!



Tack för svaren ang. tidningställen förresten!



Kram

6 Kristin:

skriven

Hej är en trogen läsare av din blog gillar den skarpt! Söt liten vovve ni har, själv har jag två leonberger. Aningen större!!! tack för all inrednings insperation!!

7 Lallis:

skriven

Vad snyggt det var med kanel och stjärnanis liggande så. Och så doften!:)

Och sicken söting på de nedre bilderna.

Kram Lallis

8 malin:

skriven

Sugen på en ny bloggdesign? Isåfall tycker jag att du ska delta i mina tävlingar där du kan vinna :) Just nu lottar jag ut 2 olika bloggdesigner!

9 NUmber nine on Melon Lane:

skriven

Ljuvliga dofter att dela med sig av i hemmet! Han är jättesöt tyvker jag:)

10 Malin B:

skriven

Söta, gulliga hund!!! Malin gillar!

Visst är det roligt med foton, plötsligt kommer man på sådant man glömt...

11 jenny:

skriven

vad fint du dekorerat på babel...nu blev jag också sugen på att göra så. kanske härmas;-)

Trevlig helg/jenny

12 Maria:

skriven

Precis en sådan där sötnos såg jag på bussen idag. Hunden alltså. Jättefin är han!

13 MO:

skriven

Jag vill oxå köpa lite mer stjärnanis, det luktar alldeles ljuvligt...o vackert att dekorera med är det oxå.



Är någon av killarna på DH nu då? R ville ju dit men ingen av hans kompisar hade råd att sticka dit nu. Pengar är inget som bekymrar R....hihi, han får ju barnbidraget men gör inte av med något, utan allt sparas...



Har du pyntat idag? Jag började lite igårkväll med köksfönstret, sydde gardiner o putsade fönster o satte upp julbelysningen, resten tog jag idag. Skönt när man kan krypa upp i soffan o njuta av julmyset. Det tar ju alltid längre tid än man tror, o såklart ska något krångla.



Imorgon har vi kalas för L, sen är det ju julskyltning på Söndag, så helgen är räddad. Ikväll är killarna hemma men H skulle till en kompis o kolla på film...ja, kompisar som man ena veckan avskyr, o sen blir man typ bästisar igen (är det typiskt tjejigt eller), men dessa tjejer är lite tuffa o har hållt på rökning osv, så jag är inte alls glad. Jag skjutsade henne till en av tjejerna vid fem o sa att jag kommer o hämtar henne innan idol börjar, de är ju bara 13, så svårt att veta hur man ska göra....jaja.



Ha en härlig helg kompis, mys med hela familjen i ditt julmysiga hus, kramar

14 Anna:

skriven

Vilket bra tips! Jag har ett likadant babelfat och jag hoppas det inte gör något att jag låter mig inspireras av dig?



Kram Anna

15 Tina på Peppar och Vanilj:

skriven

Åh vilken söt hund ni har!!! Vill bara klappa och gosa med öronen (jag ÄLSKAR hund öron :D)



Kanel har ju en speciell julkänsla med sig, jag har köpt ett underbart Yankee Candelljus med doft av kanel och ..hmm vad var det?...ja något annat gott var det. det sprider en underbar doft på mitt kontor, mina kollegor kommer gärna in och sniffar lite!



Hoppas att du och din familj får en underbar första helg i advent!



Stora Tinakramar till dig :)

Kommentera här: