Trevlig helg!

Fredag...............härligt!

Lite bilder......................

Rosa tulpaner på bordet......

image1362

Vår svarta skänk som vi inte ångrar en sekund att vi målade....blunda gärna för sladdarna vid datorn...vi ska göra en större datorplats eftersom vi ska ha dit en ny (nyare) dator.Äldste sonen har investerat i en ny och då kan vi använda hans gamla,väldans bra idé tycker jag=)... på köpet får vi en som är bättre.
Sladdarna får därför leva sitt eget liv tills vi ordnat med ett nytt större bord =)

image1363


Ett litet tips bara........köpte det här knäckebrödet på CoopKonsum......Vilmas knäckebröd....sju frön...jättegott!
Bakat på dinkel,råg,hirs,korn mm......mums med en god ost på!

image1365


Nu ska jag laga lite mat...fläskfilégryta med bl a tomat och basilika........det blir vår fredagsmat.

Må gott och ha en fin helg!!!♥

foton : tinas privata
1 Nettan:

skriven

Visst är det härligt med Fredag & Helg...Ja en ny dator vore inga fel här heller ;0).
Tack för tipset om knäckebrödet !!
Ha det gott..
Kram Nettan

2 Camilla:

skriven

Om du inte hade sagt något om sladdana hade jag aldrig tänkt på det, dina bilder är ju så snygga! Jättefina tulpaner också. Trevlig helg!

3 Anne:

skriven

Härligt med helg! fast veckan
var ju rätt kort med bara fyra vardagar. Kul med ny dator. Ha det skönt!

4 Ann-kristin S:

skriven

Hej fina tulpaner :). Har en fråga , vars har du hittat köks handuken? jag vill också ha :)

5 Ulli:

skriven

Trevlig helg till dig också!

Kram Ulli

6 MO:

skriven

Åh vad gott det låter...Vi har precis kommit hem från ett litet stadsbesök, lite små(pytte)shopping o mat på ett ställe som hade lite av varje. Sen var vi o såg Morgan Pålssons film...den var rätt rolig faktiskt, fullsatt biosalong. Hann precis hem för att hämta min nya dammsugare som vi beställt o kunde hämta på maxi, 10 i 9 sprang C in för att hämta den...Den var superspejsig o kanonbra, var ju tvungen till att prova den. Ingen dammsugarpåse o tvättbart hepafilter, tydligen bra när man är astmatiker...o vilket sug...förstår att min gamla varit urusel jämfört med denna värsting..Så nu blir det väl soffan när vi fått upp lite värme, la in ved i kaminen så fort vi kom hem.
Hoppas allt gått bra med...du vet. Känns det bättre nu? Vad kul att ni får överta H:s dator, det blir ju bra...o sladdar...ja vad ska jag säga, du har ju sett mina sladdar oxå..är inte lätt att gömma undan. Hoppas ni får en mysig helg....kramar i massor :):):)

7 Annika:

skriven

Så vackert med tulpanerna långt nere i vasen! Och vilken vacker ljust rosa färg! Ha en fin helg!

8 Åsa:

skriven

Vilken snygg tygtavla (antar jag att det är?) på väggen!

9 Eva:

skriven

Är helt såld på det där knäckebrödet. Visst är det gott? Finns ju i så många olika varianter också så man kanske inte tröttnar så snabbt?

Ha en mysig helg!

10 Johanna:

skriven

Vad din svartmålade skänk blev läcker. Har en liknande i furu som jag funderar på att måa svart, får se om jag vågar..... ;)

trevlig helg!

11 Jenny:

skriven

Vilka underbara tulpaner! Jag fick slänga mina som jag fick i påskas idag... Får nog investera i ett knippe nya och den där färgen var så fin!

Tack för knäckebrödstipset! Jag älskar knäckebröd så det är alltid välkommet med nya, goda att prova.

Skänken är urläcker svart! Förstår att du blev nöjd med den målningen!! :)

Ha en fortsatt härlig helg!
Massor kramar från Jenny

12 Fru A:

skriven

Och vilket läckert turkost fat som står på den fina svarta skänken :)

13 Karin:

skriven

Gillar ditt fina hem. Mer bilder mer!

14 Monkan:

skriven

Fläskfilégryta låter gott! Har du nåt bra recept att dela med dig av kanske?!

Skönt med en datorplats så man inte måste ockupera köksbordet, och så ser vi fina hyllan där också :-)

Vad är bäst och sämst hemma? Jag tänkte passa utmaningen Bäst och Pest vidare till dig och sen får du skicka vidare till fem till.

15 Lissen:

skriven

Den svarta skänken ser fin ut. Visst är det skönt med helg. Ha en trevlig sådan. Lissen

16 petra:

skriven

önsker en fortsatt trevlig helg.
kram

17 Jill:

skriven

Det är alltid lika roligt att titta in i din blogg och kika på dina superfina bilder!
Må så gott!

18 Hem & Lyckas Mia:

skriven

Läcker skänk och härligt med tulpaner. Var ett tag sen sist jag köpte tulpaner så det är nog tajm igen. Det där knäckebrödet lät ju intressant, får bli det nästa gång. kram!

19 Livet i byn:

skriven

Undrar om man kan kommentera(?), i fall blogg.se är igång igen. Det verkar det ju vara. Snyggt med tulpanerna så i en djupare vas, och jag ska prova knäckebrödet du rekommenderar.

~Livet i byn

20 MO:

skriven

Hej du, äntligen verkar det funka med bloggen...Fast man har kunnat ha en lång bloggpaus utan att få dåligt samvete...Hur har ni haft det i helgen? Hoppas allt är bra med er alla. Här har allt varit under kontroll, kalas i Söndags..skönt när allt klaffar. Nu var inte svärisarna här så jag vet inte när de kommer, då blir det ju till att ställa till en liten bjudning igen. Lite jobbigt var det allt att gå upp igår morse...dels för att det var måndag o sen att det är sommartid, tar väl ett litet tag att vänja sig. Nu har R bokat biljett till DH igen...han blev biten när han var där förra gången, denna gången vill kusinen med oxå..Tror det är i mitten av Juni. Ska R dit igen? Ha en fin dag kompis, vi hörs, kramar

21 Susihus:

skriven

Hoppas att ni fick en toppenskön helg, vilket härligt väder det äntligen har blivit. Ha det bäst. Kram

22 EVA:

skriven

Nu är vi hemma igen efter en underbar semester med massor av värme, sol och mys ! Hoppas din påsk också varit kanon !
***
K R A A A M från EVA !!!

23 saravillfara:

skriven

Önskar att det var fredag idag med, men det klart, tisdag är ju bättre än måndag i alla fall...

24 Lilla P:

skriven

Trevlig blogg! Med många fina bilder! Gör gärna ett besök hos oss...

Lilla P

25 Linda:

skriven

Hej! Du har god smak när det gäller mat! Jag var på ICA idag och fick syn på knäckebrödet, kom genast ihåg ditt inlägg, handlade brödet, valde sju frön eller vad det nu hette, det var ABSOLUT FANTASTISKT!! hihi. Verkligen supergott! För ett tag sedan tog jag även receptet på din tacopaj! Det var också en riktig smakupplevelse!

Så tack för tipsen! Din blogg är jättefin! Kram Linda

26 Vicke:

skriven

Hoppas helgen varit bra!
Kram

27 Cattis:

skriven

Åhh knäckebröd som är så gott..får vi nog testa!

Har en liten förfrågan: Gillar din blogg skarpt så jag undrar om jag kan få länka den till min??

Kram

28 Mia:

skriven

Jättevacker vas, var kan man hitta den?

29 fanny:

skriven

vilken fin blogg du har :) va kul det är när man hittar till en blogg som man verkligen tycker om! ska komma hit igen :) måtse bara fråga vad det är för teckensnitt du använder på den här bilden? orkar du svara i min blogg hade jag blivit jätteglad! massa kramar / fanny

Kommentera här: