Har ingen lust att baka de där tårtorna.....

Som jag skrev innan så vankas det kalas här imorgon....hade tänkt bjuda på lite "tårtbuffe",några köpta tårtor och några hembakade.Tanken med detta var att träffas under lite enkla omständigheter utan att jag,som inte mår riktigt bra....ändå ska orka göra det liiiite mysigt för släkt och födelsedags"barn".Frågan är bara om det är fint nog att bjuda så....det känns som om jag fått indikationer om att så är icke fallet......Det känns som om jag bara vill lägga ner det hela....

Jag publicerar det här inlägget...kanske jag tar bort det sen.......

1 Proforma:

skriven

Gör precis så som du tänkt göra. Bry dig inte om vad andra säger och tycker. Det viktigaste är väl ändå att träffas och fira födelsedagsbarnet, eller hur? Vad man sedan stoppar i munnen spelar väl ingen roll?

2 m a r i a k o d e n:

skriven

Nämen....

Det lät inget kul!

Å jag som nyss kommenterade å tyckte att det lät skitmysigt!!!

Kan inte vi bli släkt å komma å fika tillsammans å bara vara snälla mot varann å skita i alla som ska tycka en massa....



Kram på dig gumsilumskan!!!!

3 Lilla My:

skriven

Huvudsaken är väl att ni kan träffas.De som inte har förståelse för att du inte orkar tycker jag kan gå på ett cafe i stället och bli uppassade!Var rädd om dig och bjud bara på köpesfika.Kram

4 m a r i a k o d e n:

skriven

Världens roligaste å piggaste å gladaste mail har jag just skickat till dig.



ironiskt

5 Elenore:

skriven

Jag tycker oxå att det låter jätte mysigt med tårt-buffé. Tycker att det låter avancerat nog med din värk, jag hade nog bara köpt färdig bakat...

Hoppas att det löser sig. Kram!

6 Sara:

skriven

Det låter ju helt underbart!!! Vem kan inte tycka det?

Gillar din blogg!! Alltid så inspirerande!! KRAM!!!!

7 m a r i a k o d e n:

skriven

mail............

8 Maria:

skriven

Äsch, vad är det för sätt....man äter väl det man blir bjuden på o är glad o tacksam för det....man ställer väl för sjutton inga krav på vad man blir bjuden på...skäms på er..(ni som nu tycker så). Nu för tiden är det ju sällan man blir bjuden på ett riktigt kaffekalas med bakverkt så det har ju blivit en raritet...Man behöver alls inte ställa sig o laga mat till ett helt sällskap, särskilt inte om man inte mår bra. Nej du gör som du tänkt...de som inte tycker det är "fint" nog kan dra något gammalt över sig...

Ja du svart är snyggt men ett riktigt dammsamlarställe...jag vet..H:s skänk får jag damma var o varannan dag...Fint du samlat alla vaser/skålar..o lite omflyttning piggar upp.

Idag har jag, H, syster o hennes flickor varit i stan, fikat o handlat present. Syster fyller år på Tis, o bror på Ons, han fyller jämt så de ska bjuda (ihop) på resturang på Ons...Så vi har handlat till honom. C åker till Prag på Mån, så jag är gräsänka några dagar...

Hoppas annars allt är bra med dig att du inte lider av sviter efter fallet....

Stå nu på dig, gör precis som du tänkt dig...o försök ha trevligt ändå, många kramar min bästa bloggis,:)

9 Åsas formaliteter:

skriven

Vi firade nyss en födelsedag här hemma med tårtbuffé av endast köpta tårtor, kaffe och te. Jag har alltid brukat baka "sju sorters kakor" men den här gången orkade jag inte. Och det blev bra tycker vi, helt ostressigt. Det behöver ju inte alltid vara ett jättepiffigt kalas. Huvudsaken är att huvudpersonen är i centrum. Hoppas att det blir bra! Kramar!

10 anna:

skriven

Meh!! Jag håller med Maria, man ställer väl inte krav när man blir bjuden, jag tyckte det lät jättebra med tårtbuffé. Jag har nästan helt slut baka till kalas, jag känner aldrig att jag hinner och det finns ju så mycket gott färdigbakat.



Bry dig inte om sånna ofärskämdheter!



Kram

11 madde:

skriven

åh vet du,,skit i vad andra tycker, jag blir så irriterad på sånt där...det måste ändå få vara upp till var och en och det viktigaste är ändå att din dotter har en bra födelsedag, eller hur? kram och stå på dig! :)

12 Antis:

skriven

Jag sällar mig till de övriga kloka kvinnorna här... den som inte kommer för att fira "barnet" ifråga kanske ska få stanna hemma? Jag menar väl inte riktigt så, men kan vi inte bara ge varann en chans? Fasen vad TRÖTT jag kan bli av alla krav vi lägger på varann! Och nån som inte är helt ok heller, säger ganska mycket om DE personerna istället tycker jag... Kram A

13 Malin B:

skriven

Men kära du?! VAD SÄGER DU???

Hör/läser jag fel?!?!?!

Tårtbuffé är ju hur bra som helst!!!

Jag ska säga dig att ibland serveras det tårtbuffé här av den variant; öppna tårtlock och lägg upp på fat x några stycken, alltså ingen mera insats av mig än att bära hem dem från butiken och jag säger som Pippis Långstrump: "Det går så bra såååå!"

slickar mig om munnen

14 fanny:

skriven

Jag skulle iallafall blivit SUPER glad om du hade bakat tårta åt mig :D vilka tramserier. det är ju som folket här uppe skriver..! det är ju för att träffa nära och kära som man har kalas :) visst! hoppas du mår bättre snart. KRAMAR i stora lass!!

15 Annette:

skriven

Hej!

Försök att inte bry dig om de som "ska ha det på ett visst sätt". Man måste sätta sig själv och sin hälsa i första hand. Jag går mycket hellre hem till någon och bara dricker en kopp kaffe och den personen mår bra, än sitter och äter en massa mat och vet att den som lagat det är trött och mår dåligt.

Ha ett bra kalas!

Kram Annette

16 Malin Inspiration & design:

skriven

Hejsan! Känn ingen press! Eller försök! Vet själv att det är svårt. Viktigast är att DU mår bra. Och att alla träffas & umgås. :) Sen får man ta det som bjuds och ta det som det är tycker jag. Å jag tycker att din plan låter jättebra!



En uppiggande Kram till dig! :)

17 Jessica:

skriven

åh vad trött man blir! Om inte födelsedagsbarnet har något att invända så ska väl alla andra skita i det! Jag hade gärna kommit i alla fall :))



kRAAAM

Kommentera här: