Omflyttning,dammning och tårtbak....


Har gjort ett litet ryck och tagit fram dammtrasan i dag...........



Svarta möbler = dammiga möbler...eller rättare sagt ,dammet syns på svart.............men vad gör väl det!!! =)
Nu är det inte fullt så dammigt iallafall...



Skålar och glas som står lite huller om buller på den svarta skänken....favoriter allihop,så ingen av dom behöver åka in i nåt skåp!



Här har lite saker bytt plats...på tavlellisterna stod kokböcker innan...nu är de förpassade till andra sidan väggen i matrummet.Tavlorna från Ikea och &-tecknet får bo lite på hyllorna istället ett tag framöver!Vinstället från Ikea har vi nog haft ett år utan att sätta upp det...men nu åkte det upp....med en liten ynka flaska i!



Vårt brickbord............nu ska det diskas ljuslyktor..jag kör faktiskt de ofärgade i diskmaskinen!



Imorgon ska vi ha lite kalas igen härhemma.....vår tjugoåring ska firas av släkten.Det ska bjudas på tårtbuffé,det låter väl nåt det va!!! Nä,det låter mer avancerat än det är.....det blir kladdkaka med vispgrädde,jordgubbstårta,cheesecake,glasstårta och marängtårta.....Både glasstårtan och marängtårtorna är köpta,så det blir bara cheesecaken och kladdkakan som ska bakas i eftermiddag.Jorgubbstårtan görs av köpta tårtbottnar av maräng och sockerksbotten.
När man har problem med värk som jag har,är det ju bäst att göra det lite enkelt för sej,och att baka två sorter...... det känns lite lagom.
Kanske jag bjuder på lite bilder från kalasbordet senare............om jag kommer ihåg att fota förståss=)

Ha en go lördag allesammans....här regnar det just nu =(=(....
1 madde:

skriven

jag har oxå städdag..fy så trist det är, trots färgglada städatteraljer från rusta :( fint det är med mkt glas vas lyktor på en bänk...:) ha en bra dag och hoppas ni får fint väder tills i morgon oxå :)kram

2 Camilla:

skriven

Jag har mina Cult-ljuslyktor i diskmaskinen nu, kör Kivisarna där med. Suveränt. :)

3 Livet i byn:

skriven

Jag kör också allt som bara går i diskmaskinen. Skönt att slippa stå och handdiska. Jag borde också ta fram dammtrasan men tror jag ska vänta tills halsen är bättre.



~Livet i byn

4 Annika:

skriven

Åh, så fint ni har det! Du kan det här med dekoration! Ha en fin lördagkväll! Kram

5 anna:

skriven

Här lyser solen men det blåser ganska mycket och jag är hiskeligt trött idag så städat blir det inte även om det verkligen, verkligen skulle behövas.



Ditt brickbord är verkligen fint, har kikat på ett liknande fast har inte hittat nån plats för det ännu.



Kram!

6 m a r i a k o d e n:

skriven

Hallå....

Grattis grattis till 20åringen!!!



Har ni regn ni???

Här har vi stooor sol. Å vad gör jag då? Jo åker till blåsiga Luleå å går på stan! Hittade inget kul.....



Visst är det kul att flytta om hemma? Förut flyttade man om jämt när man städade, nu blir det bara då å då....



Har ni kalas igen????

Heeelt otroooligt vad ni kalasar!!!

=O



Hoppas ni får sol nu!!



Kram från mig!!



Ps. I morgon blir mina 13 år!! Den 29:onde alltså. Så din är åxå född 29:e eller???

7 Malin B:

skriven

Brickbord är så snyggt! =)

Tårtbuffé låter smaskens, då måste det finnas något som passar alla i smaken eller om det vore jag som vore gäst: alla skulle passa mig i smaken. ;)

8 Malin Inspiration & design:

skriven

Tjenis! Du har sååå mycket fina saker! Jag hade nog storknat om jag hade kommit hem till er. :)Blivit alldelses groggy väl. Du har så många saker som jag gillar och vill ha. :) Lyckost där! :)



Gillar & tecknet jättemycket. Beställde mig ett av Perlan. :) Ska bli kul när det kommer.





Massa godbitar du har på skänken. :) Rena utställningen ju. :) Det är så kul med saker. Längtar tills vi har fixat en "barbänk" i köket så jag kan ha lite vaser, skålar mm där. Saknar lite förvaringsutrymme till sånt. Just nu har jag ett pysselskåp i tvättstugan samt en hörna på vinden där jag har lite småstuffs. Så man kan ställa upp lite, byta ut & så blir det som nytt. :)



I kväll sprayade gubben två zinkkannor till mig. :) Lägger upp dom i morgon. Blev väldans fina. Ska ha dom i trädgården sen när uteplatsen på framsidan är klar. Sen sprayade han två "dubbelkrukor" igen. Egendesignade hehe. Fyndade krukor på Maxi. :)





Nä nu får det vara sluttjötat från mig. :)



Ha´t så gott! Å du jag förstår att det är kämpigt med värken. :/ Har ju själv en skum värk. :S Borde ta tag i & kolla upp vad det är. Den är värre i bland & lugn i bland. Förvärras b la vid väderomslag. Märkligt!



Kram!

9 Mari:

skriven

Brickbordet är en riktig läckerbit. Skulle utan tvekan hämta hem det till mej.

Svårt att komma igång med städning ibland men gött när det är klart, tur man bara har ynka 66 kvm att städa då får man lite tid över till annat kul.

Semester äntligen blev ett långt arbetspass det sista igår men nu är det gjort.

10 Kattis:

skriven

Kan tänka mig att det blir en del damm på alla vackra vaser...! Jag kör mina IKEA-ljuslyktor i diskmaskinen men har inte vågat mig på att göra detsamma med Iittalaljuslyktorna. Funkar det bra?

11 Malin:

skriven

Vad fint du har det! gillar speciellt och:et som du har stående på en hylla!

12 Pysselprinsessan:

skriven

Snyggt med olika men liknande ljusstakar arrangerade sådär!

Kram

13 Frenzy Games:

skriven

I like your website alot...its lots of fun...

Kommentera här: