Tavlan på plats...

...och till den andra fick jag hitta en ny plats! Igårkväll fixades och trixades det med den stora tygtavlan,ja stor kan man nog säja att den är,den mäter 1.40x2.00 m! Från början var det tänkt att den skulle få sin plats bakom soffan i v-rummet...men såhär i efterhand så skulle den givetvis blivit på tok för stor. Däremot fick jättetavlan knuffa bort en annan tygtavla i matrummet.

Tyget är från Ikea och är uppspänt på en plywoodskiva.


image1442

image1443

Den "bortknuffade" tavlan fick en ny plats.....här....

image1444




Ikväll ska vi äta lite gott,ta en promenad bort till elden i hembygdsparken där det blir fyrverkerier som avslutning.Lite gott fika blir det som avrundning av kvällen!

Ha en härlig Valborgsmässoafton allesammans!!


bilder : tinas privata
1 Sandra:

skriven

Så snyggt! Trevlig valborg, kram Sandra

2 Johanna:

skriven

Vad snygg tavlan blev!
Såg i förra inlägget att ni målat teglet på huset,vi har faktiskt pratat om att också göra det men inte riktigt vågat....hm, vi kanske skulle överväga det igen efter att sett ert fina resultat! Ha en trevlig valborg, kram!

3 Malin:

skriven

Ricktigt läckert!!! Kram och trevlig valborg!

4 Nettan:

skriven

Himla snyggt den vart !
Ha en Trevlig Valborg..
Kram Nettan

5 Lisa:

skriven

Wow så snygga tavlorna är! De gör sig verkligen bra på sina platser! Hoppas din kväll också blir bra!

6 Livet i byn:

skriven

Vad fint det blev!! Trevlig valborgshelg :0)

~Livet i byn

7 Martina:

skriven

Det blev riktigt bra, snyggt!

8 PiM:

skriven

WoW va läckert det blev!!! Ha en skön kväll!!! PiM

9 Hanna:

skriven

Görsnyggt! Det måste jag nog tyvärr härma... Trevlig kväll!

10 Jessica:

skriven

Otroligt snyggt! Mina foton blir så dåliga jämt, så jag vill inte gärna lägga ut dem på bloggen. Kanske jag borde skaffa en ny kamera...?!?
Ha en härlig valborgskväll!
Kram Jessica

11 Madde:

skriven

åh vad snyggt det blev - vill oxå hitta plats i mitt v-rum och göra likadant *härmapa* ;) ha en jättebra valborg, kramis!

12 Millan:

skriven

Hejsan!
Jag är helt ny på bloggen och det var kul att titta in till dej och se hur ni har det. Jättefin tavla! jag använde det med mindre cirklar(kapslar) till en gardin.

Trevlig valborg!

P.S Jag har med fått ett olivträd som jag
innerligt hoppas ska överleva.

13 Mia:

skriven

Men guuud nu smäller jag av. Du är officiellt min nya stilguru, jag kan flytta in imorrn!

Vilket otroligt bra budgettips på läcker tavla! Om nu inte tyget var jättedyrt förstås. Det blev så läckert, får nog kopiera det rakt av till den egna lyan som ännu ej är hittad. Haha!

Önskar dig en mysig Valborg med, själv blir det ingen utgång. Mys hemma istället med svenska jordgubbar och riven choklad över. Mums!
Kramar Mia

14 Perlan:

skriven

Åh gud vad najsig tavlan blev!!! Geeee hiiiiiiit! Jag vill med ha en sådan bjässe, bakom tv'n! Skulle bli sjukt snyggt!!!
Hoppas du har en riktigt skön valborgsmässoafton!
Nu ska jag med försöka varva ner för kvällen!
Puss o kram vännen!!!

15 Mari:

skriven

Vad snygg den blev! Den kräver sin vägg!
Älskar tygtavlor, har fått lite dille på det, smidig och billigt sätt att variera sej på.
Synd bara att jag har väggar av värsta betongen så det går inte slå i plastkork knappt, har nog gjort åt ett 100-tal snart.
Trevlig blogg du har brukar ofta titta in, tror inte vi bor så långt från varandra heller?

16 Tina:

skriven

Ursnyggt med tavlan, spänner du upp den själv?
Vad fäster du med på baksidan . är det häftpistol?

17 fanny:

skriven

va fin tavlan blev tina :) tack för din kommentar i bloggen. hoppas att du också hade en mysig valborg! massa kramar / fanny

18 MO:

skriven

Den blev ju rackarns bra där oxå, o liten är den ju inte precis...jättesnyggt. Tur att du har färger så du kunde sätta den andra tavlan i vardagsrummet, för den är ju oxå jättesnygg. Här har det varit lugnt, hoppade över elden ikväll, L är hos flickvännen o firar med henne o kompisar, H sover över hos sin kompis så det är bara vi tre kvar hemma...Har haft (har) huvudvärk så jag har legat lite nu ikväll så någon myskänsla har inte precis infunnit sig...C jobbade till fyra inatt så han är trööööött o sover lite i soffan. Nej det där med elden o Valborg var lite kuligare när barna var små, jag brukar vilja ut en sväng men i år så bara kände jag..Nej, jag skiter i det där...va, har jag blivit gammal o för bekväm??? Usch ja..så är nog fallet. Hoppas ni haft/har en trevlig Valborg, hälsa la familia, kramar

19 StrandviksVillan:

skriven

Häääääftigt!! Vilken effekt!

20 Dinka:

skriven

Den blev ju skit snygg.Coolt med en så stor tavla.Ha en fortsatt trevlig valborg.En annan jobbar imorgon så det blev en lugn besök på en restaurang ikväll med sambo och några vänner.
Ha det super!

KRAM

21 anna:

skriven

så super snyggt!!! härligt tyg
kram
anna

22 Lisa:

skriven

Det är superfint det där IKEAtyget, gjorde en makeover av svärisarnas sovrum och tillverkade en sänggavel som jag klädde med samma tyg fast på andra ledden. Till detta blev det ett petrol-aktigt överkast och vita väggar. Mycket fint. Säga vad man vill om IKEA, för ibland blir man ju less men deras tyger lessnar jag sällan på!

23 Ulli:

skriven

Vilken snygg tavla! Jätteläcker! Passar perfekt där du satt den.

ha en fortsatt trevlig vecka1
Kram Ulli

24 Number nine on Melon Lane:

skriven

Tavlan blev ju jättebra så där stor. Har själv småspanat lite på tyget men hade inte tänkt i lika stora banor vilket var mycket snyggt!

25 Lallis:

skriven

MEn gud vad snygg tavlan blev:)
KRamis

26 mamamekko:

skriven

Ååå vad snyggt det blev, har också kikat på det tyget på Ikea, men aldrig sett hur snyggt det kan bli som tygtavla!
Får kanske köpa det nästa gång jag kommer dit då, härmapa som jag är =)

Mvh Mamamekko

27 Monkan:

skriven

Gigantisk, Fantastisk. Verkligen rätt sätt att använda det tyget på. Enormt snyggt!

28 Annika:

skriven

Så snyggt! Verkligen en läcker tavla! Gillar att du gjorde den riktigt stor! Ha en fin helg! Kram

29 Jessica:

skriven

Det blev kanon snyggt ju!! Hoppas valborgen var bra!

Trevlig helg och kram

30 Linda P:

skriven

Snyggt grafiskt mönster! Det gillas :) Kram så här på soliga vårkanten

31 Liza:

skriven

Blev ju kanonsnyggt! Ha en fortsatt skön helg!
KRAM!

32 Anonym:

skriven

Det blev riktigt fint! Tyget gjorde sig bra som tavla!
Kramar från Pysselprinsessan

33 Ida:

skriven

Hej!
Det blev ju hur bra som helst!!Ha en trevlig kväll!Kram kram

34 MO:

skriven

Tjenare...kikar inom o önskar trevlig helg, blir nog inte så mycket bloggande i helgen..Imorrn fyller pappa år så vi ska dit på middag o så har jag börjat med projekt trädgårdsmöbelmålning...Kunde ju inte komma överrens så vi ska ha kvar de gamla, men de var ju honungslaserade innan så idag har jag slipat dem o målat dem svarta. De blir nog helt ok så de duger ett tag till...är ju ganska dyrt med trädgårdsmöbler oxå.. Så i stort sett hela dagen har jag stått i carporten o målat, o du vet då är man ganska synlig för grannarna (tyvärr) för då blir de så pratsugna o kommer o stör en (alltså som vanligt är jag ganska osocial när jag håller på med något sådant). Hur har ni haft det idag då? Håller ni med på med något projekt eller? Vi har haft ganska fint väder idag så vi grillade oxå till middag, skönt o slippa gå in o fixa med mat o sånt. Nähä, nu blir det snart talang på tv, sen blir det nog Indiana Jones senare...den gillar killarna o det var ett tag sedan vi med såg den så det är helt ok för oss oxå...Haha, nu har vi ett experiment här jag o H, hon håller för ögonen på mig så ska jag skriva utan att kolla på skärmen eller tangenterna...det går jättebra, hade skrivmaskin som ämne när jag gick på gymnasiet så jag kommer ihåg var fingrarna ska vara någonstans...Ha de bäst, kramar

35 Hem & Lyckas Mia:

skriven

Läckert! Gillar svartvitt. kram!

36 Petra:

skriven

Snygg tavlan är. Ni har så mycket snyggt hema hos er. alltid kul att se.
Det där tyget har jag oxå planer på att göra en tygtavla av till vår entre. får se hur det blir.

ha en skön helg.
kram

37 ANNAANNA:

skriven

Snyggt. Jag gillar hela huset, ni har så vackra golv, tak och väggar, själva ytorna alltså.

38 Emelie:

skriven

Så snyggt!

39 Diana:

skriven

Det där blev ju jättesnyggt!
Hoppas du får en fortsatt trevlig vecka och tid att vila från Ullaredsrallyt!

Kram/Diana

40 Purple:

skriven

Wow, vad snyggt!!

Kommentera här: