Bild på huset...



Det har varit lite dåligt med tid vid datorn och bloggen i helgen och under de sista dagarna,det beror nog på en kombination av tidsbrist,bloggtorka och att jag helt enkelt inte mått så bra.Men nu ska jag ialla fall efter önskemål visa hur vårt hus ser ut från utsidan.Jessicasdaydreams undrade,så här kommer lite bilder.....

image1432

Entrén....den byggde vi nog för snart tio år sen....en ny ytterdörr står på önskelistan,men det dröjer nog! vi har lite planer att på något sätt göra om gången med plattorna av sjösten...de har sett sina bästa dagar!Vet bara inte riktigt hur vi vill ha det....funderar på vanliga betongplattor och byasten modell större som kantsten....men det blir nog inte i år....man måste ju ha nåt att planera och se fram emot....och sen kostar det ju en hel del !!

image1433

Vår luftvärmepump pryder inte direkt huset....planer finns att bygga nåt snyggt framför som gömmer den lite..


image1434

Teglet målade vi för några år sen,galet tyckte en del..men det har funkat jättebra!Ingen färg har släppt och jag är nöjd med att få bort de mörkare fogarna mellan teglet som fanns innan.Vi målade med en färg som heter silikatfärg,...färgen går åt sandfärgat...vi ville inte ha helt vitt.På bilderna ser färgen lite "gulare"ut än i verkligheten.
Vi målade fönsterna i samma nyans som teglet...Det var ett litet helsike att få till rätt nyans...men till slut efter många provburkar med färg hamnade vi någolunda rätt.

image1435



image1436

Baksidan....ni ser den runda jordplätten där bassängen stod förra året!Det ska byggas en trappa modell bredare utanför altanen...Vi bytte ut stuprännorna till aluminiumfärgade i samband med altanbygget.Nu ska likadana upp på framsidan också...det gjorde rätt mycket för huset.

image1437


image1438

image1439

Här är vår frukosthörna.....dotterns rum ligger här,så vi använder inte den så mycket längre.Men hon gillar att ha kompisar här och kunna sitta och sola och fika.....

image1440

Sådär....det var det hela! Hoppas ni inte är för trötta på mej.....nu vet ni hur vårt hus ser ut på utsidan iallafall!

Idag ska jag ta tag i min tygtavla,får se om den kommer på plats idag...isåfall kommer bilder!!!

Ha det gott i solen...

bilder : tinas alldeles egna privata

1 Lotta:

skriven

åååh vilka fina bilder på ert hus! ser att ni dessutom har underbart väder!
ser fram emot att se bilder pa tygtavlan!

2 Malinbayard:

skriven

Trötta på dig?
Det är ju jätte roligt att gå på "sightseeing" på detta vis.
Dert målade tegel är fint! =)

3 anna:

skriven

Lika snyggt och matchat som invändigt.

Vad var teglet för färg innan? Vårt är brunt och gräsligt fult :(

Ha en bra dag! Kram!

4 jessica:

skriven

Heeej, jag skulle precis in o ropa vart du tagit vägen!! O så har du precis bloggat!! Det är snyggt när man målar tegel. Vad var det för färg innan?
Uterummet blev jättefint!!

Kram på dig i solen!

5 Evelyn, i hemmet:

skriven

WOW! Vilket fint hus!

6 anna:

skriven

vilka fina bilder!! jättefint hus. Gillar den gråa färgen mot vitt, super!

7 Nettan:

skriven

Så fint hus ni har & tack för titten av utsidan.
Vi har soligt idag oxå, men det blåser som f-n =0(
Ser fram emot bilder på tygtavlan !
Kram Nettan

8 Malin:

skriven

Jättefint ju! Jag älskar ert uterum! Kram

9 Mia:

skriven

Tycker ni har ett jättemysigt hus!
Med tanke på vad du sa om gången och entrén - visst är halv nöjet att fundera, planera och längta efter det nya? Hur roligt vore det om man gjorde allt på fem minuter o sen var det över...

Hoppas du hinner njuta lite av solen idag!
Kramar Mia

10 Scaniatjejen:

skriven

Ni har det så fint.:-) Smart att måla teglet! Jag säger som dig, det var länge sedan jag tittade in här också så jag har en hel del att läsa igen.:-) Ska bli kul att se hur du/ni har haft det! Kram

11 MO:

skriven

Inte tröttnar vi på bilder hemma från ditt inte...vill ha meeeeer, kommer väl på tygtavlan oxå??? Ser framemot att få se den på plats. Så prydligt ni har det alla redan, visst jag har rensat rabatterna idag men annars ser det ganska trist ut. Ser att ni har nästan likadana stenplattor på er framsida som vi har...vill med ha väck dem. Är ju inne på att ha trädäck på framsidan oxå, fast det var vi ju å andra sidan redan förra året o då blev det inget. Fast nu börjar C prata om det igen...Idag har det blivit mycket frisk luft, gick ut redan kl 8 o gick en runda med Maila o mamma en timme, sen tog jag rabatterna på baksidan o efter det tog jag en liten paus på 20 minuter. När jag kom in var klockan nästan
halv tolv, sen blev det veckohandling o det vanliga
inomhus. Sen blev det en timme i solen igen med lite tidningar. Vad kul med Ullared...så avis jag blir, är ju alltid pigg på en sväng dit fast nu får väl jag vänta till semestern. Ikväll ska C ha kvällskurs igen så jag kanske far upp till syster en sväng, de vill ha hjälp med att planera sin framsida, de har bara en superliten plätt som de vill stenlägga osv...svågern vill ha "experthjälp" som han säger...jag tycker det är en sak att göra det till sig själv men till andra är det inte lika lätt. Sen är det värsta tävlingen på deras gata så han vill att det ska vara extremt snyggt!!!??? Hur svårt är inte det?? Jaja, får väl se om jag kommer på något. Usch ja, känner med av bloggtorkan, eller är det vädret...man vill vara inne så lite som möjligt. Blir det brasa imorrn?? VI brukar åka ut dit en sväng, L ska på fest med sina kompisar, R är hemma (som vanligt) o H vill ut dit med sina kompisar, fast vi brukar ju som sagt dit o hålla koll o sen får hon åka med hem....Ha de så gott vännen, kramar

12 Sara:

skriven

Jättesnyggt, kul å se hur du bor!!!

Tack för titten, ha en skön helg!!!

Kramar Sara från Piteå

13 Lisa:

skriven

Fiffigt att måla teglet, finfint! Vad bra, jag som inte gillar bruna murriga hus kan spana lite extra nästa gång ett är till salu och se framför mig lite vitt eller annat ljust istället.

14 Perlan:

skriven

Åh vad roligt och få se hela ert hus.. Man har ju bara sett glimtar av det på andra bilder! :)
Er "pensionärs-kuvös" (inglasade altanen ;-)) är ju så sjukt mysig. Riktigt avis är jag ju såklart!

Du det där med tiden känner jag så väl igen just nu. Jag hinner inte med mig själv ens.
Men det vänder säkert!

Stooooor kram till dig!!!

15 Martina:

skriven

Kul att du visade bilder på huset, ser nymålat och fräscht ut! Snygga färger, jag tycker inte att det var tokigt att ni målade teglet vitt, snyggt!

16 Johanna:

skriven

Vilket fint hus ni har! Ha en trevlig kväll! Kram

17 Majssan:

skriven

Kul att se några bilder från utsidan. Mkt snyggt med enhetlig fasad. Var det mexitegel innan?

18 Madde:

skriven

Du har sååå fint, inte ett dugg avis :p

19 Strandviksvillan:

skriven

Kul att få se helheten! Oj så fint det kommer att bli med växter o sånt på sommaren!

20 Karin:

skriven

Vad kul att du delar med dig och visar upp fasaden. Mycket fint och hemtrevligt ser ni ut att bo.

21 Liza:

skriven

Jättefint hus! Lika mysigt på utsidan som på insidan!! Ser också att våren har kommit så mycket längre än här uppe! Ibland är det svårt att förstå att vi bor i samma land.
Håller med om bloggtorka och mindre lust.. just nu finns det så mycket annat som är roligt att fixa med!
Ha en riktig trevlig helg!
KRAM!

22 Jennie:

skriven

Superfina bilder på ett superfint hus.
Ha en trevlig valborg!

23 Ida:

skriven

Hej!
Vilket fint hus ni verkar ha!Å eran altan/inglasning..den verkar helt underbar!Ha en trevlig dag imorgon!Kram på dig =)!

24 Jenny:

skriven

Så fina bilder på ert hus! Hoppas du och familjen får en solig och mysig valborg!

Många kramar Jenny

25 Jessica:

skriven

Hej och tack för bilderna! Verkligen fint och härliga färger på huset. Det skulle nog passa hos oss också! ;-) Hur länge har ni bott i huset? Det känns ni har hunnit med väldigt mycket!
Ha en härlig valborg!
Kram Jessica

26 Lilla My:

skriven

Lika snyggt utvändigt som invändigt.Det låter så varje gång jag kommenterar och varje ord är sant.Jag är så frälst i ditt hus!Ha en trevlig valborg.Kram

27 muZen:

skriven

SNYGGT!!!!!
Wow den som ändå vore så kreativ som Ni är!!
Well det tar sin tid att läka sina sår så jag får fortsätta inspireras av Dej & gör nått av idéerna som jag förhoppningsvis får tillbaka framöver.
Det är långt till man är gammal. Hoppas jag.
Ha en riktigt bra vår.

28 Fia:

skriven

ja vad säger man :D som alla andra !!! Lika snyggt å schysst som på insidan...

Det där med aluminiumfärgade stuprör är inte så illa eller.. vart sugen på det själv, nu när vi ska byta ut allt å måla å så!!

Gillade färgena kanonmycket!

ha en härlig helg

29 Camilla:

skriven

Åh så fint ni har det! Vilken ordning ni har, jag längtar tills vi har kommit i ordning vi med. Det är nackdelen med att bygga hus, det tar sån tid att komma i ordning!!

Trevig valborg önskar jag dig, hoppas du får en mysig helg!

30 Annika:

skriven

Härligt med många bilder och roligt att få se ert fina hus från utsidan! Ha en fin Valborg!

31 Anonym:

skriven

Så kul att då se hur ni har det på utsidan. :) Ser trevligt ut! Jag är avis på er abmsingsaltan (er). :) Lyllosar!!!!! Som du skriver så är det så mkt man vill göra men allt kostar & även om inte varje sak är så dyr så blir det "många bäckar små." Jag blir så hemskt ivirg i bland (oftast) när jag har många idéer som jag inte kan förverkliga. Som nu typ med alta. :S Man blir frustrerad av alla drömmar å tankar i bland. Tur man har bloggen & er bseäkare. :)

Hoppas er valborg blir jättemysig!!!

KRAM Malin Inspiration & design

32 Kattis:

skriven

Så himla kul att se ert hus! :)

33 Véro:

skriven

I am sorry as I don't understand a single word of what you ar writing, but I just LOVE your house !! It's simple, it's design, it's welcoming ! Thanks for the visit !

34 Ann-Sofie:

skriven

Blev bara så full i skratt! Vår FULA värmepumpsgrej sitte precis som din till vänster om trappan... ska lägga ut en bild på detta spektakel tror jag... :-) Framför vår står ett underbart träd som jag inte kommer på namnet på, kanske vet någon sen när de ser bilden? Bloggläsare är fantastiska källor till kunskap! Ha en bra dag! /A

Kommentera här: