Gummigolv och råspont.....

Om allt går som det ska med uterummet ,så  är det hög prio på att göra iordning badrummet
uppe. Vi ska sätta in en ångdusch( den har stått i garaget ganska länge nu) och vi funderar på att
sätta liggande råspont på väggarna...idag är det våtrumsmatta,så tätskikt finns ju redan.Man
ska tydligen sätta plåtreglar och sen sätta panelen....då blir det en luftspalt....och konstruktionen
blir godkänd.

Råsponten ska vara vitlackad.......sen vill jag ha en sån här matta......håller på att kolla med
mattläggare om det är möjligt att ha ett sånt här gummigolv i våtutrymme..............Nån som vet?????

image777

Ser ni mattan......bilder är från hemnet,liknande gummigolv  finns hos Ehrenborgs.......
hoppas vi kan lägga  ett sånt.............Får se om vi orkar börja innan jul....eller om vi ska mobilisera krafter
och sätta igång efter......hmmmm...ville ju göra om i hallen också...dygnet skulle ha fler än 24 timmar!!!!!!

bild : hemnet

1 Mariakoden:

skriven

Oj så snyggt det där var!
Älskar golvet!!!
Men en ångdusch....? Vad är det för nåt????
Duschar man med ångor eller????
Ha det bra....Kram!
Ps...Kolla mailen sen i kväll...ska maila dig....

2 Mariakoden:

skriven

...förresten...lövet är från Village.......
Fanns i svar och rött åxå....
Billiga; 59 kr!!!!
Vi hörs! Kolla mailen!
KRAM!

3 Mariakoden:

skriven

SVART ska det stå....sorry!

4 MO:

skriven

Ingen aning, men hoppas det för det är riktigt läckert, låter snyggt med vitmålad råspont till. Skulle med vilja fixa våra toaletter, stora toan allra helst, den är lite sunkig, men det kostar ju så förbaskat mycket o pengar växer ju inte på träd, tyvärr. Visst har det varit en skön dag, fast i eftermiddag fixade jag kladdkaka o sen kollade vi på Harry Potter, fenixorden, fast då blir man så himla trött bara, har legat o halvslöat i soffan. Frågade C om vi inte kunde gå en sväng....men det är som att fråga en lam om han kan hoppa, alltså för att ha varit en elitidrottare en gång i tiden har han lagt av allt vad motion är. Jag tycker att man piggnar till lite av en promenad, men men...Hoppas vi får se den fina altanen sen, jag är så nyfiken, men det blr säkert jättesnyggt som allt annat i ert hem. Ha en mysig söndagkväll, kram

5 Mariakoden:

skriven

Det inramade tyget kommer från Åhlens....köpt 1996 har jag för mig.... Du har ingen aaaning om hur mycket jox vi har i källaren.... Den här tavlan har hängt läääänge på toan innan den kom upp från källaren.....=)
Mina barn hatar tavlan men jag tvingar dom att ha den framme....hehe....*skrattar elakt*
Ha det bäst!
kram!

6 Linda:

skriven

Åhhh, älskar oxå de mattorna... skulle vilja ha i barnens rum...och vitlackad råspont=)
kram linda

7 Lisa:

skriven

Vilket kök! Förstår att du vill ha det golvet, det är ju jättesnyggt! Hoppas din vecka blir bäst!

8 Petra:

skriven

åhh, det golvet har jag oxå kollat in lite grann, vi vill ha det i hallen tänkte vi. Tycker det är både snyggt och lite häftigt. Blir säkert bra på er toa, hoppas det funkar.
kramar

9 Maja:

skriven

Oj så läckert det låter! Spännande materialval med råspånt i badrummet tillsammans med gummimattan, skulle säkert bli kanon med tanke på hur bra smak du har! =) Kram Maja

10 Lilla My:

skriven

Det låter så snyggt utan att jag ens har sett det.Ni måste ha världens läckraste hus.Hoppas kvällen blir lugn eller bygger ni?:-)Hej då

11 Hanna:

skriven

Hej Hej! jag tror jag sett något liknande. Kolla in forbo forshaga! Ha en fin vecka!
kram kram

12 Vicke:

skriven

Häftigt golv, supersnyggt skulle det nog vara till råsponten. Hoppas det funkar i våtrum!
Ja visst borde dygnet ha fler timmar;)
Kram

13 Bodil:

skriven

Åhh, det är så fint med sådant gummigolv. En god vän till mig lade in det i köket. Det blev snyggt men det är tydligen väldigt opraktiskt och svårt att göra rent! Vi funderade på att lägga in ett sådant golv i tvättstugan men nu tvekar vi. Men det är ju så rackarns fint. Kram.

14 Anna:

skriven

Snyggt golv. Hoppas att det går ha i våtutrymme!

15 Lotten:

skriven

Jag ville ha sådan matta i vårt badrum när vi byggde för 9 år sedan - men de sade då att det inte gick pga att gummimatta ej går att svetsa...? Men som sagt är det 9 år sedan så det kanske har hänt en del på den fronten ;-) Vi har en mörkblå checker-matta från Trelleborgs i köket och är supernöjda!

16 Malin:

skriven

Hej Hej! Vill SSÅÅÅ gärna ha det där golvet i vårt kök men gubben sätter sig på tvären. :(
Ha en bra dag! Kram Malin

17 sara:

skriven

Det där golvet är verkligen jättesnyggt!

18 jessica:

skriven

nä den mattan har jag nog inte sett!Snyggt! Har den bara lite större "bulor" och ingen glitter som den andra eller?
Kram

19 sara:

skriven

Tack för kommentaren hos mig, ja då vet du också hur det känns, tänk varför ska vi som redan "förlorat" så mycket behöva förlora ännu mer...På tal om mattan så är den gummimattan grymt fräck, fast vet inget om man kan ha den i våtutrymmen, lycka till iaf!

20 Lisa:

skriven

Oj, så snyggt! Hoppas att det går att sätta in!

21 Z-R:

skriven

Har med spanat in det mattan, vi ska med göra om vårt badrum så vi är med inne på den matta men jag vet inte heller om den är godkänd för våtrum.
Vi har den i rött på jobbet i (barnenshörna).
Hör av dig om du får reda på innan mig om man får har den!!
Det är verkligen skit fin *ler*

22 Maria:

skriven

Det är ett jätte snyggt golv-men opraktiskt! All smuts fastnar runt ringarna.

23 MO:

skriven

Tjena gumman, hoppas allt är bra, inte lika fint väder idag va??? Här regnar det, så trist, ska åka o veckohandla, känns som en vettig idé när man ändå inte kan/vill vara ute, du har ett litet mail som väntar på dig, kramar

24 EVA:

skriven

Aha...du har samma planer som jag har...liggande råspont på väggarna passar ju perfekt då man redan har matta där...och golvet är ju hur snyggt som helst !
*
Ha en fin tisdag !
KRAM EVA

25 Sandra:

skriven

Tyvärr vet jag inget om gummigolv, men det låter riktigt snyggt! Som alltid så ska det bli spännade att se hur det kommer att se ut. Kram!

26 Emmy:

skriven

Hej!
vi har detta golv i köket hemma. tror inte att denna variant går och ha i våtrum.. eftersom man lägger det som"plattor" dvs små skarvar överallt. men det kanske finns något liknande som inte är plattor? däremot är det sjuuuuukt opraktiskt.. skulle aldrig lägga in det igen för ALL smuts syns och det är svårt att göra rent pga gummit drar ÅT sig allt damm.. det är sjukt snyggt men opraktiskt...

27 pia:

skriven

diggar mattan! superfint! -ni verkar då hur flitiga som helst! kram

28 Mariakoden:

skriven

Hej,hej!
Hoppas allt e bra!
Kram från mig!!!!

29 Karin:

skriven

Jag vet inte men vad jag tror så ska man helst ha våtrumsmatta och inte vanlig plastmatta i badrum (men jag är inte säker).

30 Karin:

skriven

Jag vet inte men vad jag tror så ska man helst ha våtrumsmatta och inte vanlig plastmatta i badrum (men jag är inte säker).

31 ruffa:

skriven

Gummigolvet är ju helcoolt!

32 MO:

skriven

Hallå där i stugan, allt bra idag??? Här är det under kontroll, städat o faktiskt slappat lite i eftermiddag. Jag ska passa Mini imorgon så då kan jag ju inte städa, sen blir det ju stan på fredag. Står nu o gräddar pannkakor o bloggar mellan vändningarna. Ha de så bra, kramar

33 Mariakoden:

skriven

Hoppas allt e bra med dig!!!
Ska bara säga hej innan jag går å sover.
hej.
Kramelikram!!!!

34 Junitjej:

skriven

Xnyggt kök!

35 Vidde:

skriven

Jättesnyggt golv - ska lägga i dotterns rum. Däremot får du INTE lägga detta i ett våtutrymme med tanke på alla skarvar - går inte att "svetsa" ihop skarvarna som med en våtrumstapet - som förresten är hysteriskt inte 2008.. bortsett från den byggtekniska delen så är det hyggligt opraktisk med gummi i våtutrymme

Kommentera här: