ATT ÖNSKA ..............


Det råder en aning bloggtorka , vid det här laget har jag lärt mej att det brukar gå över!
Har iallafall kikat runt lite på favoritnätbutikerna,och jag återkommer alltid
till designonline. Där finns massor med saker att skriva upp på önskelistan.....undrar
om det är nån mer än jag själv som kollar den????? tror inte det....men man kan ju alltid
hoppas =) Iallafall så har jag hittat några saker som jag mer än gärna skulle kunna tänka mej
att få hemskickat i ett paket.........

Mönstret på skärbrädan ,äggkoppen,underläggen,ljusstakarna och postpinnen är det
klassiska mönstret virrvarr, designad av Sigvard Bernadotte 1961....en klassiker som är
lika modern idag!!!!!

image778

image780image781




                                         image789


                                           

                                          image782              


              image783                 image784




♦ Sigvard  grytunderlägg  i mönstret virrvarr från Sassabrassa

♦ Sigvard äggkopp

♦ Sigvard tabletter och glasunderlägg

♦ Sigvard ljusstakar

♦ Postpinnen 

♦ Unikko handdukar från Marimekko

♦ Wave hängare  från Designhouse


Önska kan man ju alltid....och klicka hem nån vara kanske man kan unna sej ............




Hösten har kommit för att stanna. Ett kort taget från köksfönstret.....härliga höstfärger
utanför fönstret..............

image786



Ha en härlig torsdag !


bilder : designonline och privat

            
1 TiniTott:

skriven

Javisst är det helt underbara saker hos designonline, är helt kär i sakerna med virrvarrmönstret =) Men än har det inte blivit någon beställning tyvärr. Härlig bild med fönstret, ha en bra dag du med!

2 jessica:

skriven

Jo jag brukar kolla där i bland. Tycker tyvärr han är sååå dyr bara(känner han som äger det)så då letar jag upp det billigare på andra ställen i stället.Maken o jag pratade ändå om det mönstret i helgen. Dom har det på sina bänkskivor på hans jobb! Vi kom på det när vi flyttade på en sådan skiva i garaget (som stått där i tider för slängning)
Man kanske inte ska slänga dom utan spara dom om
man blir sugen :) jag har nog fått tag på en vit pall också!! Dom skulle skicka den mellan två butiker!! Jippie!! Kraaam

3 Z-R:

skriven

Här är en till som brukar besöka designonline finns så mycket fin fina saker där som jag vill har...
Har med tittat på den Wave väghängaren. Super snygg!!

4 Susihus:

skriven

De har så fina saker där, mmm och det är skönt att få dröma lite om allt de fina. Fina kökskrukor du har. Ljuvlig torsdagkväll på dej. Kram

5 MO:

skriven

Javisst håller det mönstret, men för ca hmmmm vågar jag ens skriva det...17 år sedan när vi flyttade till vår andra lägenhet fanns det sådana bänkskivor där...urk vad jag tyckte det var fuuult...Nu tycker jag det är snyggt igen. Fin önskelista, det är väl inte sååå himla länge tills du fyller år? Känner med av den där bloggtorkan i mellanåt, men säger som du, det går över......Jodu, hundar o ungar midrar nog MYCKET till att det blir dammigt, herregud valde en hund som absolut inte fäller, perfekt, men vad vi missade är ju att allt fastnar i den lurviga pälsen o dras ju förstås in.....tur man har damsugare säger jag. Jag har med sådana där ställen som glöms/förträngs bort när jag städar...knepiga ställen, de får tas när det blir för j-ligt. Gapade kylen tom idag?? Är så skönt när man handlat o det är fullt i kylen, sen går det två dagar o man undrar vart allt tagit vägen. De äter rätt bra kidsen, ja maken med för den delen...inte jag alls nejdå, bara på helgen...Ha de så bra så hörs vi, kramar i massor

6 MO:

skriven

Tjena gumman, kolla in family.se imorgon, eller senare ikväll, kolla under ditt län o kommun, där finns en hälsning till dig, kram

7 Maja:

skriven

Visst finns det mycket snyggt på designonline, skulle lätt kunna fylla en rejäl beställning! =) Vilket ljuvligt kort du har tagit från köksfönstret med höstfärger i bakgrunden. Hoppas du har haft en mysig torsdag, trevlig helg! Kram Maja

8 Helen:

skriven

Härligt med hösten. Fin bild och definitivt snyggt med Cult:D

9 Sandra:

skriven

Designonline är en av mina absoluta favoritsidor! Man får så mycket inspiration, har bland annat köpt ett par underbara lyktor till min mamma som jag hittade på den sidan. Vilka fina krukor du har i fönstret, gissar på att det är cult design? :) Ha det så bra! Kram Sandra

10 tina:

skriven

Tinitott: Visst är virrvarr fint...äger inget med mönstret...än=) Kram!
Jessica: Men har ni en skiva med det mönstret....häftigt,det går nog göra nåt roligt med den! Vad kul att du fick tag på den vita pallen!!!!
Kram!
Z-R : Wavehängaren är superfin!!!Ja,det finns myyyycket fint att önska sej hos designonline!!!
Kram!!
Susihus: Man mår bra av att drömma lite=)
Kram!!!!!!
MO: Hihi..tyckte inte heller om mönstret när jag var ung! Mamma o Pappa hade ett köksbord med perstorpsplatta och virrvarrmönstret!!! Men duuuu,
hur gullig får man vara då??? Jag blir lycklig av din hälsning på family.se..You made my day vännen!!!!!!
Kram!!
Maja: Nä,det vore inte svårt att shoppa loss ordentligt där=) Tack tack å kram på dej!!
Helen:Mmm,gillar hösten och tack för gullig kommentar!! Kram!
Sandra:Ja,man får massor med inspiration där..och bra tips på presenter!!! Japp,cultkrukor...
Kram!!!!

11 Mariakoden:

skriven

Hallå...Snygga grejjor! Du har sååå bra smak;)
Vill ha såna köksskivor....
Hoppas bloggtorkan går över. Man får lite svackor emellanår........
Men: Håll ut!!=)
Ha en bra fredag!
Kramelikram!

12 mia dh:

skriven

Fina grejer, både det du önskar och det du redan har, ha en trevlig helg.

13 Cina:

skriven

Verkligen jättefina saker! Postpinnen vill jag ha i hallen...:)!
Kram och ha en jättefin helg!

14 Mia:

skriven

Vilken snygg bild du tagit!

15 Lisa:

skriven

Vi hade ett litet köksbord med virrvarr på skivan då jag var liten, nu har jag det som arbetsbord. Tycker att detär så snyggt att jag kanske har det på köksbänkarna efter renoveringen. Vi får se.

16 MO:

skriven

Jovisst blir/är det både soffan o idol som gäller. Nu kollar jag animal planet tills de visar omröstningen. Jag blir ju glad av att höra/se/läsa från dig oxå, kul att kunna glädja någon ibland...du är så duktig så du är verkligen värd ett glas rött, njuuut. Har köpt snyggt tyg till L:s rum, visar det kanske imorgon. Vi var ju i stan idag, blev lite shoppat, en klänning från Gina, tröja till R o godis i massor, videomix har allt mitt favoritgodis. Imorgon är det festligheter i byn, en kändis kommer, jag berättar för dig mer sen, lite hemligt......så det ska bli kul, håller på hela dagen. Det satsas för fullt i vår lilla by, de lockar med fin nybyggd lekplats, nybyggd simhall med större bassäng o vattenrutschkana mm. Sen blir det ju kalas på söndag, ha en härlig kväll, kramar

17 Lisa:

skriven

fiina grejor! Kan inte förstå att vi hade ett sånt bord där man kunde dra ut iläggskivorna(som lixom satt fast under bordet) och så SÅLDE vi det!!!! för en ynka hundralapp eller så....så här i efterhand tror jag att jag hade hjärnsläpp... inte undra på att vi blev av med det snabbt....*suckar bedrövat* ha en trevlig helg i alla fall!

18 Mariakoden:

skriven

Go morron, Snyggo!
Hur går GI:andet????
Här går det....eh....nu pratar vi om nåt annat!;)
Ska strax till "LULÄ" o kolla på kläder..... Tänkte bara kika in o kolla att allt är bra hos er!!!!!
Hoppas ni får en toppenhelg.
Nu ska jag dricka kaffe så att jag vaknar!!!
Ha det BÄST!
Kramelikram!!!!

19 MO:

skriven

Du har mail, natti

20 ruffa:

skriven

Skulle mer än gärna byta ut våran sjabbiga skärbräda mot en sån! Snygg!
Ha en skön fortsättning på helgen! kram/ruffa

21 Barbro:

skriven

Jättefräcka grytunderlägg, han hade stil vår käre Bernadotte... och det har du också!!! Vad läckert det kommer att bli med gummimattan! kramar från mej

Kommentera här: