Fynda julgransmatta.....



Ett besök på Rusta i veckan resulterade i ett inköp av en ny julgransmatta! Den är i filt och finns i svart,rött och rosa.
Den här ligger ihoprullad och väntar på att få premiärprova sin plats under granen.

image955



Kampanjpris var det visst också......49:-.....som hittat.



Målningen av hallen är påbörjad, vi ska måla en gång till.....hoppas det räcker .Sen ska förhoppningsvis hyllan upp i helgen....vi får se hur mycket som hinns med.

image956


Igår pratade jag med Maria(Medaljongen) i telefon,vi ska ju som ni kanske räknat ut träffas nästa vecka. Det ska bli så kul..! Vi surrar på rätt bra i telefonen ska ni veta ,det känns som om jag känt henne länge =). En träff hemma hos mej, middag med våra gubbar,och en shoppingrunda är inplanerad !
Trevligt trevligt ......




Äntligen helg igen....nu är det bara en vecka tills vi får göra det mysigt och fint med stjärnor och ljusstakar....längtar så efter detta,den här hösten har varit så grå. Nästa vecka ska det bakas lussebullar och lite annat smått och gott inför första advent. Men förmodligen är det bara den första omgången av ett antal lussebullsbak........tre tonåringar kan äta lussebullar ska ni veta ! Tur att dottern gillar att baka......

Det var det hela....ha en härlig helg och kram på er !



bilder : Rusta
             tina
1 Perlan:

skriven

Åh en svart filt matta till granen! En sån som jag letat efter.. jag var på Åhléns igår, för jag hade sett att dom hade en i filt.. men den fanns bara i rött vad jag kunde hitta.. :(
Roligt med målningen, ska bli roligt och få se resultatet sedan!! :)
Maria och du kommer få så roligt i nästa vecka!
Ha en toppen helg du med nu!!

Stooooooooor kram!!

2 Hilajn:

skriven

Så himlans läcker ju! Skulle passa perfekt till det planerade tillhållet för årets julgran. Måste till Rusta...

3 Kristina - Kix Inredningskoll:

skriven

Snygg julgransmatta! Rusta överraskar mig allt mer. De har bra billiga saker.

4 Eva:

skriven

Hos oss funkar det inte med en matta under granen...har försökt men nej...hihi !
Men det finns mycket bra och billigt på Rusta !
*
Ha en underbart härligt helg !
KRAM EVA

5 MO:

skriven

Nämen tjena, här händer det grejer....vad kul att ni är på G, då hinner nu ju bli klara tills jag kommer...hihi, känn ingen press..Vilken fin julgransmatta, inser att min är hopplöst tråkig och ute..totalt ute. Tyvärr finns ju inte rusta här utan i stan 5 mil bort. Det ska bli så kul att få se alla dina shoppingställen, hoppas jag har lite med mig hem oxå. Bara till mig själv, inga julklappar till ungarna eller så (som om det är troligt...men jag ska försöka). Blir nog lussebak här nästa helg när vi kommit hem från ert, hittade faktiskt en påse med lussekatter i frysen, från förra året....tänk att det blev över. Idag har jag o mamma varit ute o gått, sen skulle H till tandl 10.30, vi var inom ett par affärer samtidigt, kul att gå en sväng med henne, tandläkarbesöket gick snabbt så vi "skolkade" lite....Hon ska eventuellt ha tandställning, ska ner igen i dec o då ska tandregleringsgruppen kolla henne, hon har velat ha tandställning jättelänge, konstig unge...Har suttit en stund o kollat i min plaza, fick ju den i onsdags men har lyckats hålla på den. Ja ja, nu ska jag googla efter ett enkelt o gott recept med fläskfilé som jag kan bjuda på på söndag, har du något o erbjuda?? Jag tycker det är såååå tråååkigt....o en enkel tårta med, jag googlade på superenkel tårta...fick fram min egen dajmtårta....Ha en härlig helg o slit inte ut er med hallen, jag kan ju för fanken hjälpa till när jag kommer.....hihi, kramar på dig, hälsa familjen

6 Anne:

skriven

Vad avis jag blev nu, vilken fin matta! Den skulle jag bra gärna vilja ha fast i vitt eller grått och det fanns ju inte. :/ Hm, undrar om man skulle kunna fixa att göra en sån själv. Ha en skön fredag!

7 Susihus:

skriven

Vilket fynd! Låter superkul med din och MO bloggträff. Ha en underbart go helg! Kram S

8 Cina:

skriven

Jättefin julgransmatta! Här ska det bakas (första omgången) lussebullar på söndag, lääängtar!

Kram och trevlig helg!

9 Designtjejen:

skriven

Åh, den julgransmattan är så fin! Jag har också tittat på den.. men då kostade den 99,- sedan kom jag hem och hittade ett reklamblad där det stod att det var kampanj och att den kostade 49,-! Fattar inte vad som hade hänt i butiken.. får kanske ta mig en ny tur :-)
Trevlig helg!

10 jessica:

skriven

Ja den mattan har jag också kikat på. Har inte bestämt mej för den röda eller svarta än bara..är rädd för att det blir VÄLDIGT svart hos mej i år..hihi.Ska bli spännande att se bilder på hallen sen. Nu är det bäst att hjälpa till med mysmaten.

Kramiz

11 Lilla My:

skriven

Den ska jag ha!!!och vi som ska förbi ett rusta varuhus i morgon...Yippie.Tack ska du ha!!Kram och trevlig helg....och du,,,så roligt med er bloggträff

12 TiniTott:

skriven

Den är jättefin! Jag såg den i bladet i rosa och undrade just om den fanns i andra färger =) Älskar snöstjärnor =) Trevlig helg!

13 m a r i a k o d e n:

skriven

Å jag ska till Lulä i morron...måste nog åxå köpa ny granmatta! Vi har en röd å ful med tomtar på!!!!
Får jag gissa vad du gör nu kl 23,02
Svar: Sover i soffan...eller din man....=)
Ha det bra i helgen!
Stor kram från mig!

14 MO:

skriven

Nu har din blogg legat framme i över en timme, stod o skulle skriva kommentar till dig när C kom o undrade vad vi skulle äta idag....oftast mitt problem, kände inte för att ställa mig o fixa mat i all tårtbakning så det fick faktiskt bli våfflor...snabbt o lätt. Jaså det räckte inte med två gånger, vilket slit o släp, men då blir det ju riktigt bra säkert. Är det dax för skänken nu, den kommer bli superfin, jag vill me ha något litet lagom projekt nu innan jul, du vet något som märks men som inte kräver ett jättejobb. Fast det får nog vänta tills efter jul, vet ju inte ens vad jag vill göra, jo det vet jag, stora toan..men hallå vad kommer det att kosta, vågar inte bara tänka på det. Hur svårt kan det vara att vinna 100.000 på triss??? Jaja, man ska inte klaga, alla är friska o mår bra o det är ju det som räknas. Har stått o gjort tårta nu, i långpannan, ganska bra o ha en stor istället för ett par små, fick bara tömma frysen på lite mat....när man ska ha kalas skulle det behövas två frysar o kylar. Ha de så bra o lycka till med målningen, kramar i massor

15 Maja:

skriven

Vilken snygg julgransmatta du har hittat till dessutom ett bra pris, rusta kan verkligen överraska ibland. Spännande att ni är igång med hallrenoveringen, ska bli kul att få se resultatet. Kram Maja

16 Jenny:

skriven

Mattan var jättefin. Ska oxå ta mig en titt på rusta.

Kommentera här: