Lite att stå i....

Ny vecka igen....det känns som om veckorna består av helg och måndag.....dagarna
däremellan bara susar förbi !! På lördag har vi som ni kanske vet en konfirmation att
fira.....tänk att lillstumpan ska konfirmeras...det är två år sedan mellankillen hade sin konfirmation,
vart tar tiden vägen ??!! Iallafall....det finns att göra inför den här dagen...jag har som tur är bestämt mej
för att bjuda på exotisk planka, det känns så skönt att inte behöva stå med mat , utan bara kunna
komma hem från kyrkan och njuta av den här dagen !!!!! Nu fattas bara lite rolig och fin dukning,
det är ju extra roligt att ha ett fint dukat bord en sån dag.....letar inspiration i tidningar och lite böcker om
mat och inredning.....


image434

Min hylla med ögongodis....och godis för andra sinnen :)

En sak som vi håller tummarna för är vädret.........uteplatsen med tak, som vi ska bygga i sommar,
har inte kommit på plats , så det blir till att se till att vi kan sitta inne om vädrets makter vill annat än vi!!!

Idag ska jag susa iväg för att köpa lite presenter till dottern....har fått med en liten önskelista.

Uppdaterat : Har varit och kikat på lite presenter...har hittat en del av det som jag tänkt
köpa...men inte allt...får nog bli en runda till innan lördag.......:)

Ha det gott.....

bild : tina
1 Thea:

skriven

Så många fina böcker ni har!!!

2 Barbro:

skriven

Vilken härlig inspiration!! Älskar böcker och omslag... Stolen är fantastisk!! kram

3 sannaslillavrå:

skriven

Gillar dina hyllor med alla böckerna. Det är supersnyggt tycker jag.
kramar
Sanna

4 Kix:

skriven

Tavellister sådär är toppen! Snyggt och lätt att hitta rätt bok.

5 Isabelle:

skriven

Kikar in och önskar trevlig vecka! Lycka till med förberedelserna!!!

6 Anna:

skriven

Håller tummarna för fint väder till helgen!

7 Anna:

skriven

Vad fint med kokböckerna som dekoration!

8 Karin:

skriven

Fin hylla. Så är jag sugen på att göra i vårt kök med. Snyggt!

9 Ulle:

skriven

Jag håller tummarna för gott väder! Tänk, vad stora barn! :) Mina är fortfarande små men vips är de väl tonåringar de med... :D
Kram Ulle

10 Perlan:

skriven

Ååå nu vill jag med ha vita tavel lister med smarrig och läckra mat böcker på i mitt kök! Men jag har ju ingen bra vägg, typ ingen alls! O-o
Tina.. fatta vad gammal du är nu när Din lill-tjej med ska konfirmeras! hahahahahaha
Min lill-tjej ska ju bara börja förskolan till hösten, alltså måste ju jag vara skiiiit ung! hahahahahaha
Tok kramar! :D

11 tina:

skriven

Thea: Tack tack....Det har blivit en del böcker ...var med i en bokklubb som heter hem o livsstil under några år!!!Kram!!
Barbro: Ja, böcker är härlig inspiration..Kram!!
Sannaslillavrå: Kul du tycker det!!Kram!!
Kix: Ja, det är bra att böckerna står framme...tom ungarna brukar titta i dom:)Kram !!
Isabelle: tack så mycket...trevlig vecka till dej också!!Kram !!
Anna: Det ser inte så ljust ut...men med dina tummar så kanske det hjälper :):)!
Anna: Visst är böcker vackra!!!Kram !!
Karin: Tack!!!!!!!!!!!!!!!!(Ikea har tavellisterna):D Kram !!
Ulle: Stora barn...gammal mamma hihi, ja,tiden går i turbofart :D Kram !!
Perlan: Jag, gammal....hmmmmmmm kan ja ju inte va, jag som känner mej så ung...typ som tjugofem.....nääää det ligger nog nåt i det...jag fick lilltjejen när jag var tjugosju .....sen får du räkna ut resten........:D :D :D Tur hjärnan håller sej ung...hahahahahahahaha....och du måste ju vara skiiiiiiiit ung...!!!!!!!! Det är så roligt att "prata" med dej, du har sån härlilg humor, det gillar jag!!!!! Tokkramar tillbaks!

12 TiniTott:

skriven

Verkligen underbar inspiration! Hoppas presentletande går lika bra på nästan vända =)

13 Vicky:

skriven

Vilken härlig kokbokssamling du har! Exotisk planka låter hur smarrigt som helst, kommer nog bli toppen!
KRAM

14 MO:

skriven

Fint blickfång med alla böckerna på rad. Jag håller verkligen tummarna för att det ska bli sooool på lördag, i alla fall uppehåll.....Ja två år susar förbi som ingeting, är ju samma här...storkillen konfade sig för två år sen. Usch ja....sonen fick tom papper från "lumpen" med frågor att svara på. Han fick nästan panik, och jag med, kram Maria. Lycka till med presenthandlingen

15 MO:

skriven

Hej igen. Jo man kan nog kalla mig hobbyklippare, killarna har under deras levnad endast varit hos frissan en gång var. Dottern har än så länge inte varit där, maken klipper jag med alltid, säkert 15 år sen han var iväg. Det blir ju en massa pengar sparade under alla dessa år....Kompisar och släkt och vänner har oxå fått sig ett klipp då och då. Förstår dig så väl det där med att det ska bli skönt när allt är över....och alla är nöjda. Söndagen hägrar kanske redan. Jag är inte så mycket för att ha för stora kalas, blir mest stressad och orolig över om allt ska räcka mm, inte bra för oss med högt blodtryck...det kan man kanske inte skylla på för ofta, hihi...I eftermiddag har jag inte gjort många knop, faktiskt legat en timme på altanen och läst..helt underbart, vågar ju inte måla mer, tänk om maken inte accepterar, hemska tanke. Nu ska jag snart göra pannkakor, har mjölk som gått ut som jag vill bli av med, ha de gott, stressa inte för mycket...kram Maria

16 Anna:

skriven

Åh, det är precis så där jag vill ha i mitt kök. jätte fina böcker. Kram Anna

17 Lisa:

skriven

Snuggt jag menar snyggt med böckerna så där! En riktig färgklick!

18 Lily of the valley:

skriven

Fint att ha böckerna så! Mmmmm! Det är gott med exotisk planka. Det hade jag när jag fyllde 45 år. Det är väldigt bekvämt men framför allt - läckert.
Ha en fin vecka!
Kram
Lily

19 cleo:

skriven

Det är fint att se böckerna framifrån och inte bara ryggen!

20 Vicke:

skriven

Vilken härlig bokvägg, jättefint!
Så ni har också konfirmation till helgen, vi har på söndag. Eller äldste sonen kanske man ska säga, känns nästa overkligt. Tänk vad åren går fort...
Kram

21 tina:

skriven

TiniTott: Ja,det önskar jag med, det är skönt när man har hittat det man ska ha!! Kram!
Vicky : Ja ,exotisk planka är gott och smidigt att bjuda på!!! Kram!!
MO : Man märker på barnen att man blir äldre...ja, när de får brev om värnplikt... då är de stora!Låter skönt att ligga på altanen o läsa...här har det varit urkasst väder idag,dimma o regn :( hoppas det ändrar sej snart!!!Kram !!
Anna :Gillar böckerna....kul du gillar det!!Kram !!!
Lisa : Tackar!Ja, den väggen är en liten färgklick här hemma Kram !!!!
Lily :Japp, exotisk planka är sååå gott och smidigt!!! Kram !!
Cleo : Vi kikar oftare i böckerna nu när de står framme än när de stod i bokhyllan ! Kram!!
Vicke :Ja, åren går fort....detta är vår tredje konfirmation....Kram !!

22 art[e]fact:

skriven

Hoppas att det allt blir bra på lördag och jag ska hålla tummarna för vädret! Snygga hyllor för böckerna! :)
Önskar dig en härlig dag :)

23 EVA:

skriven

Vilka fina böcker du har på hyllorna !
Och det känns ganska skönt att ingen av kidsen konfirmerats...hu och hej för såna stora tillställningar. Sen jag blev sjuk hoppar jag gärna över sånt...hihi !
KRAM EVA

24 MO:

skriven

Oj vilken uppgift du fått...då måste du texta snyggt! Lite pirrigt, tänk om man stavar fel, men du har säkert koll på läget. Jag vet.....putsa fönster, städa ute, städa inne ja överallt. Tur att du kan behålla lugnet. Faktiskt kunde jag det med sist, man börjar väl lära sig.
Skönt med fönsterputshjälp, jag har så lättputsade fönster, det är jag glad för. Behöver ingen stege eller andra hjälpmedel.
Ha de bra, kram Maria

25 Daniel:

skriven

Hej!
Vill bara tipsa om bloggtävlingen på escapehome.se
Ha det bra!
Mvh
Daniel

26 Junitjej:

skriven

Snygg vägg!!

Kommentera här: