DET DOFTAR MÅLARFÄRG....

163342-248

bild:eijffinger

Ni som läser min blogg vet att vi fortskrider sakta men säkert med vår renovering  av
sovrum och dotterns rum. Inatt chansade jag och sov i vårt rum som har nymålade
fönster,med restultatet att jag vaknade med huvudvärk !! Tyckte inte det luktade så
starkt igår kväll ...... Bilden ovan visar fototapeten dottern ska ha i sitt rum, men i
en lite mindre skala, ca en meter bred "remsa" med texten. Hon har också valt en
riktigt mörkgrå tapet till resten av väggarna, det hjälper inte att hennes mamma tycker
att "du skulle ju kunna ta en ljus tapet" till de andra väggarna! Det är ju hon som ska
bo i rummet och jag tycker att det är kul att hon vet hur hon vill ha det!!
Vi har ju lagt ett nytt golv också , ett eklaminat, i hennes rum...... det känns visserligen lite
plastigare än trägolv men det blev riktigt bra!! Bilder utlovas när rummet är klart!!

Har varit en runda och kikat på Ellos nätsida också....blev glad när jag hittade lite fina
bäddset och kuddar mm....kanske kunde bli fint i vårt sovrum nu till sommaren.....

163342-247163342-241163342-242

163342-245163342-246
163342-244

Tycker om de här färgerna till sommaren.....
Nu govänner skiner solen och jag måste gå ut och
njuta en stund, och vet ni vad??!!... mina fönster är inte putsade än !!!!!
Det får hinnas med en annan dag..........
1 Johanna:

skriven

Snyggt! Ska bli kul att få se resultatet!

2 Stina:

skriven

Jättefint. Kram Stina

Blir säkert superfint hos er. Kram

3 Pernilla:

skriven

Dotterns rum kommer bli hur läckert som helst!
Tänk att mammor alltid ska lägga sig i ;-) Såååån är iiiiinte jag... Muahahaha.. *ljuger så tungan precis trillade ur*
Ellos stjärn serie är ur läcker! Men nu var jag nyss på hemtex och handlade grejer till halva priset.. Ändå gick det på 749kr! :P
Och imorgon ska jag hämta en svart trench jacka på MQ som jag visst råkade beställa igår.. :P
hahaha fan vad lätt det är att spendera pengar! :D
Sooooliga kramar!!

4 Lilla My:

skriven

Vilken läcker tapet hon har valt.

5 MO:

skriven

Hallå där, vet hur det känns att sova i målarfärg, samma här inatt. Målade dörrkarmar sent igåkväll... Inte så smart kanske. Beställde de blå kuddarna med röda stjärnor på igår. Tycker oxå de är snygga. Tjejens rum blir nog coolt, och det är ju som du säger, det är ju hon som ska bo och trivas där. Jaha du, körig vår, jag tycker vi har mycket, men ska nog inte klaga då, både student och konfirmation, puh..Du har med ganska tätt mellan din barn då, min är 12 (på sön), 15 (i aug) och 17 ( inov), Ha de bra, kram Maria

6 Lisa:

skriven

Ellos har faktiskt en hel del fina saker! Längtar tills man kan ha fönstren öppna över natten då kan man måla..

7 Sessan:

skriven

Jag föll verkligen för den snygga tapeten som din dotter valt till sitt rum. Hur snygg som helst... Vart kan man köpa den? Kram

8 Anonym:

skriven

Viken coll tapet din dotter valt! :)

Spännande att få se bilder sen, och ja, jag gillar också de där färgerna! Bäddset på bild nr ett var jättetrevligt! :)

9 art[e]fact:

skriven

Viken coll tapet din dotter valt! :)

Spännande att få se bilder sen, och ja, jag gillar också de där färgerna! Bäddset på bild nr ett var jättetrevligt! :)

10 kol och krita:

skriven

Wow, vilken fin tapet. Den har jag inte sett tidigare! Väntar med spänning på att se bilder :)

11 Annelie:

skriven

Underbar tapet hon valt.. Mina fönster kan man knappt se ut genom.... Hehe, skönt med sol, men.....

12 Cina:

skriven

Jättefin tapet din dotter valt! Jag gillar också Ellos stjärn-serie...har beställt en del till vår sommarstuga :)!

13 saravillfara:

skriven

Vad fint det kommer att bli - t.o.m jag längtar tills dess det blir klart, fast det inte ens är mitt rum... *ler*

14 Sara:

skriven

Oj, vilken snygg tapet!! Vad har du hittat den? Jätteläcker, din dotter har bra smak (Precis som hennes mamma? ;-))

15 Pernilla:

skriven

Jaaa. kan du begripa? Fattar inte resten av familjen och alla sysslorna att jag inte har tiiiid nu (på närkingska)?
Jag vill ju bara pilla på EOS just nu... hahahaha

Hoppas du lyckas sparka igång gubben! ;-)
kram kram!!!

16 Vicke:

skriven

Väntar med spänning på att få se resultatet:)

17 MO:

skriven

Hur går det för er?? Har du sluppit målarfärgsdoft inatt? Har nu tapetserat färdigt och känner att jag försummat bloggeriet nu ett tag när vi hållt på som bäst. Ville bara säga att nu har musten gått ur mig en aning, ska titta vidare på greys, sov gott, kram Maria

18 tina:

skriven

Johanna:Tack!!!:)Visar bilder när det är klart!!!
Stina:Hoppas det blir bra till slut! Tackar!!
Pernilla: Pengar äääär väl till för att sättas sprätt på????;) Och ja, jag vill gärna vara med lite överallt här hemma och bestämma haha!!
Lilla My: Tycker också den är läcker!!
MO: Ska ta det säkra före det osäkra inatt, ska sova på soffan.....:)
Lisa: Visst har Ellos fina saker...vill bara ha fööör många av dom!!!
Sessan:Har skrivit på din sida;) visst är den fin!!
Artefact:Visst är bäddseten fräscha!!
Kolokrita:Bilder utlovas!!!
Anneli: Tror jag ska lägga ut fönsterputsningen på entreprenad hos mina tonnisar...kan nog muta dom,hihi!!
Cina: Åh vad fint med Ellos-sakerna i sommarstugan!!
Sara:Synd att renovering tar tid, men det är nog lite tjusning över det med!!
Sarasally: Märket heter Eijffinger,beställd hos färghandeln.Det är en fototapet.
Penilla: Han var svår att få igång i kväll!!Att måla alltså;)
Vicke:Bilder kommer!!!!

19 tina:

skriven

MO: Tycker musten har gått ur mej lååångt innan vi gjort hälften av det som ska göras!!!Nu blir det lite snabbstädning(dammsugning) innan jag ska lägga mej i soffan och se på Anna Pihl(inspelat),tycker det är jobbigt med att det smutsar ner när man renoverar!!! Kram på dej!!
Tina:)

20 Malin:

skriven

Spännande. Kommer nog bli superfint!! Väntar spänt på bilder när det är färdigt.

21 tina:

skriven

Malin: Jag väntar också spänt....det tar längre tid än vad jag trodde!!!!!!

Kommentera här: