Baka.....eller inte....


Skulle kanske ta och slänga ihop nåt till fikat....men har ingen större lust.
Ringer kanske maken och ber honom köpa med nåt hem istället.........

Fy vad lat man kan va ibland...........


En bild från en dag då jag inte var riktigt så lat.......då bakades det bullar !!


image604

bild : tina
1 Karin:

skriven

ja, tyget är från Åhléns, 80 kr/m. Hoppas ni orkar ta itu med trappan.

2 Mariakoden:

skriven

Ååååå.......så fint kök...........
fy......nu blev man avis......... å bullar.......mmmm........å mjölk....mmmmmmm....... å mosaik.......mmmmmmm......vill...ha!!!!!!!..........
........å den där maskinen.....mmmmm.......den hette hemsamarit när jag var liten....nu kallas det väl nåt annat.....nä......nu.....städa.......blä.........
K....r.....a.......m.....a......r......t.....i.....l.....l.....v....ä....r.....l....d.....e.....s.....b.....ä....s..t.a.......t.....i.....n.....a......

3 MO:

skriven

Fina kökssaker du har. Jo du bakat vet jag inte när jag gjorde sist. Blir ofta bara en kladdkaka eller paj av något slag. Kanelbullar är annars perfekt att ha i frysen, ungarna älskar det. Du har mejl, kramar från en trötter.....

4 Pernilla:

skriven

Jaa det där känner jag igen. Skulle verkligen behöva baka.. Men så är man så där lat.. och velar..och det slutar med att man köper något istället.. Men idag frågade Emmie för femtielfte gången om vi inte ska baka bullar snart...
Så mamma Pernilla får nog ta sig i kragen ändå! haha
kram kram

5 Camilla:

skriven

Jag har aldrig bakat bullar i hela mitt liv. Never, eller kanske med mamma någon gång när jag var liten, men aldrig själv. Skulle kanske testa? :)

6 Isabelle:

skriven

Det värsta jag vet är att baka bullar! Det bakar jag aldrig. Men kakor, muffins, sockerkaka och massa annat det går finfint. Och biscottis, nu blev jag ju sugen på att baka mina choklad och mandelbiscottis. *smaskens* Men bullar är så många moment så det orkar jag inte med. Men en KitchenAid skulle jag ju inte tacka nej till förstås. :-) Kramen på dig och hoppas att du får en underbar vecka!

7 Lisa:

skriven

det var duktigt av dig!!!!!!!!!

8 Helen:

skriven

Har också tänkt på att ta itu med ett bullbak de senaste dagarna men än så länge har inte orken satt in. Bara att vänta...

9 Pia:

skriven

Minns jag inte fel så har du bloggat om både smaskiga hemmabakade tårtor och kakor så ha inte dåligt samvete för att du ibland köper färdig fika. Det är slutresultatet som räknas och inte hur man har tagit sig dit.

10 Granne med Selma:

skriven

Tänk att en assistent kan vara så snygg... och nu menar jag inte en levande assisten ;-)

11 Millsme:

skriven

Hello there! Just came across your site and thought I would say hello

12 Nicolaselida:

skriven

i sow this site while i was looking for a site with uesful information it really helped me. nice job you are doing please keep it on.

Kommentera här: