Längtar till våren och sommaren........



Längtar till våren...

Gillar detta, den svarta färgen på stommen skulle bli perfekt hos oss!!

163342-77

( bild : classicum växthus )

Kan man annat än längta till ljumna, sköna kvällar nu när det är vinter! Har just varit en runda med lilla vovven och halkat omkring i slasket. Blir lätt irriterad över vädret, ena dan kallt,snö och knarr under skorna ,och idag slask och regn , säjer bara blääää! Nu får  vädret faktiskt bestämma sej, antingen är det vinter eller inte !! Härom kvällen satt vi och pratade lite trädgård och vad som behövs göras utomhus. I somras började vi bygga på en uteplats, men bara grunden till trädäcket är gjord. Vi funderade på att glasa in så småningom men kan inte komma på hur vi vill ha det.
De här färdiga lösningarna tilltalade mej och det finns ju såklart fler fina lösningar,  problemet är väl bara att man måste betala för sej också !?? Kan tänka mej att dessa uterum och den takade uteplatsen inte hamnar i den billigaste kategorin , men drömma kan man ju alltid! Vi får väl börja med att färdigställa trädäcket och kanske sätta upp en segelduk som tak, som vi inhandlade förra sommaren . Sen kan vi sitta där och fortsätta planera på sommarkvällarna!!

1 saravillfara:

skriven

Visst ger det farligt många vuxenpoäng, när man börjar prata om att glasa in...? ;)
Vi drömmer också om det, men den budgeten finns inte ännu på flera, flera, flera, flera år.... :)

2 Lisa:

skriven

Ska själv bygga träaltan till sommaren, den jag har nu är i sten och för liten, ska bli skönt med lite svängrum.

3 Pernilla:

skriven

Inglasad altan = pensionärs kuvös! hahahahahaha :D

Det är ju så sabla dyrt att glasa in en altan om man ska ha lite stil på det.. 100' är ju inga problem att slösa iväg..
Vi har det bra som har vår altan under tak. perfekt, behöver inte tänka på sånt då! ;-)

kraaaaaaaaaaaaaaaaam!

4 Pernilla:

skriven

Japp, det är en hyper gammal miljögården lampa som fått en ny lampskärm från Ikea. Jag var så dödens trött på den gula som satt på innan.. Jag är väl på gränsen trött på hela lampan faktiskt och vill gärna byta ut den.. Men tills dess får den leva en stund till! ;-)

5 art[e]fact:

skriven

Det svarta är verkligen skitsnyggt! Inte alls lika blekt som det annars kan bli.. Blir lite "Mondrian"-aktigt över det :) Segelduk lät inte helt tokigt en ljummen sommarkväll heller...

6 Birgitta:

skriven

Måste fråga angående hunden som du halkade omkring med i slasket; är det månne en lagotto du har? Tyckte mig på en bild längre ner ana att det är ng slags krulltott du har iaf??
=)

7 Elin:

skriven

Ja, visst längtar man tills vårsolens solstrålar börjar värma... Så härligt! Vi som snart ska flytta, kommer dessutom att i år möta våren med egen altan. Det är lyx! Jag längtar!

8 Persilja:

skriven

Så fint du har!!! Jag googlade på lampor och hamnade hos dig! (Hittade tillbaka kanske jag ska säga för jag känner igen mig!) Ännu en fin blogg att hälsa på!
Vi ska precis flytta till ett "renoveringsobjekt" och när jag ser dina foton på allt fint kan jag längta efter det där färdiga! Vi ska skaffa pudel! Såg att du har en sån också. Så söt han var!!!

9 PiM:

skriven

jättesnyggt, med svart ram på inglasad altan - har jag aldrig tänkt på innan // PiM

10 Vincentmette:

skriven

Great site keep up the good work

Kommentera här: