Så var det över för denna gång.....

Vi har haft en mysig och lugn jul....god mat,ledighet och mycket tid framför tvn. I vår familj tittas det mycket på film så det var en hel del dvd-filmer inslagna i julklappshögen!Tomten hade paket till mej också,har nog varit ganska snäll ändå =),en blender att mixa fruktdrinkar i,fina handdukar/badlakan,skålar och lite julklappspengar! Ska fundera ut nåt bra att köpa.....

Julmaten är nästan uppäten....det ligger en ny skinka i kylskåpet som väntar på griljering......annars är vi rätt trötta på julmat....idag har det mumsats på kyckling i chickentikka-sås....gott och nykommet!

Har tagit lite bilder....mörkt är det och svårt att fota inomhus...men jag gillar när det är lite grått och "dystert",då är det ju desto mysigare att tända massor med ljus!

image1082

image1084

image1091

image1085

image1090

Nu plockar jag snart bort tomtar och röda julsaker....imorron åker det väck! Det är mysigt att ta fram julsaker tidigt vid första advent,men det är lika mysigt att plocka bort sakerna och städa undan......

image1089

Längtar efter att köpa massor med krispiga vita tulpaner att sätta i vaserna........ det får gärna komma lite snö också! Nu ska jag plocka iordning lite här...sen blir det........ja, gissa????? ....just det,nån bra film !!!!

God fortsättning till er som läser här....
1 Lis:

skriven

Jag bara avgudar ditt kök. De e helt underbart!!/Lis

2 marika:

skriven

Wow så fint o mysigt du har det i köket...
Vi är snart färiga me vårat,Så nu är det bara 5 rum o två badrum kvar..puuust..

3 Malinbayard:

skriven

Här brukar folk säga att JAG är tidig när jag "river ut julen" vid trettonhelgen men då kan jag minsann hänvisa till dig. "Hon är tidigare!" *fniss* Jag tycker inte att jag har plockat fram SÅ mycket i år men några som har varit här säger "Åk så MYCKET!" Ni skulle bara se hur många lådor jag har kvar uppe på vinden... Hm. Allt har sin tid.

4 Moster Mjölgumpa:

skriven

Jag håller med dig om att det är mysigt när det är grått ute. Då kan man ju njuta av tända ljus hela dagen. Ljusen gör sig liksom inte lika bra i strålande solsken. Det finns ytterligare fördel - man ser inte att fönsterna är smutsiga!

5 Isabelle:

skriven

Mysiga bilder... som vanligt. :-D Film... längtar också efter lite tid att kika på film. Men nu måste jag fixa klart i hallen, sen så ska det bli mys i soffan. Om några dagar så... *längtar* Nåt bra filmtips? Ha det toppen! Kraaam

6 m a r i a k o d e n:

skriven

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ni-har-Så- FINT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pust! Flämt!
Superfina bilder!!!! Och så snygga "gardinerna" blev!!!
(visst hade du träpersienner förut???)
Nu är jag sugen på att städa å grejja.....
Ha en god fortsättning!

Kram på dig!!

7 m a r i a k o d e n:

skriven

Hej igen...Å det brinner i mig över IVER att ta bort julen å åka på ikea å köpa nya blommor o krukor å gardiner...(nä inte köksgardiner=)
Det är bara att inse. Man är en SHOPOHOLIC! ;)
Nu ska jag sova, har lite feber å ont i kroppen å halsen....lagom till nyår!!
ha det bra å FOTA MEEEER av ditt fina hem!!!
Kram å gonatt min vän!

8 Mallan:

skriven

Fina bilder som alltid... & jag har börjat pilla bort nån julgrej jag med, kul & ta fram & himla kul & få ta bort oxå =) Ha det bra.

9 Ulrika:

skriven

God fortsättning själv!!!
Jag älskar att kika runt i ditt kök :o))

Kram

10 /B:

skriven

Jaaaaa, tulpaner.... Köpte ett stort fång till några kompisar i förrgår, men efter jobbet i dag ska jag baske mig skaffa ett eget frasigt tulpanfång...
:-)
/B

11 MO:

skriven

Jaså du känner för att jula ut redan....jag fasar för det, vill ha julsakerna framme lääänge till, tycker det är så mysigt, men de åker väck när det är dax...inte förrns. Du har som vanligt fina hemmahosbilder att visa, svart o vitt är så snyggt. Idag har vi varit på eko o köpt ett nytt element till stora toan, det har varit sönder ett tag o det är svinkallt på morgnarna att sätta sig på den inte uppvärmda toaringen...usch, så det var verkligen behövligt men inte särskilt kul att lägga en tusing på ett nytt element. Sen var jag o H nere i byn en sväng, köpte ett par knallröda stuprörsjeans till henne, 100 kr, helt överkomligt. Nu jobbar C lite, det har ringt i hans mobil hela tiden vi varit iväg.....grr, så sur man kan bli. Sen åkte vi hem o hade lite läskprovning, köpte lite olika smaktillsatser till min wasser maxx, lite kul var att de hade julmust...som blev riktigt god. Blir snart till att ställa sig vid spisen o laga till fredagsmysmiddag.....R o kusinen spelar ....guitar hero...igen..L är i stan med flickvännen o shoppar lite. Ha en härlig fredag, många kramar

12 Lilla My:

skriven

Vilken härlig skugga din spiralljusstake ger i teket på den övre bilden.Du har det sååå fiiint hemma.Fortsätt med ina bilder.Jag har också börjat ta bort julen.Granen och stjärnorna ska få vara kvar till nyårsdagen men sen åker de också bort.Ha det bra

13 Charlotte:

skriven

Åh tulpaner... så underbart. Är det för tidigt för att få vårkänslor?
Gott nytt år - nu tar jag lite blogglov igen till den 7 januari. Nu tävling under tiden!

14 Pernilla:

skriven

Kära nån, städar du ut julen redan! Det var mig snabba ryck! haha.. Asch, mitt får nog stå kvar över nyåret.. vi är ju ändå inte hemma då! haha
Så mycket fina bilder som vanligt.. ni har det så fint där hemma!! Måste nog komma och se det IRL snart! ;-)
Stoooor kram!!

15 Lallis:

skriven

Det är verkligen, verkligen superfint hemma hos er:)
Jag blir glad av att se bilderna.
Ha en fin helg, gumman.
Kram Lallis

16 Scaniatjejen:

skriven

Härligt att höra att julen har varit bra, och jag är inte alls förvånad över att du fick fina julklappar, kan inte tänka mig att du varit annat än snäll.:-) Ni har så himla fint hemma, håller med Lallis ovan, man blir verkligen glad av att kolla in alla fina bilder. God fortsättning till dig också! Kram

17 Jesso:

skriven

Ja visst är det skönt att bara va vid jul! O slappa o titta på tv och äta god mat eller vad man nu föredra!Jag är likadan på julgrejjer. Därför gillar jag det svarta som äntligen kommit i julsaker! Det flyter in o sen kan man smidigt ta bort det.
Gott nytt år om vi inte "hörs" innan!

KRAAM

18 TiniTott:

skriven

Vilka stämningsfyllda bilder, mysigt =) God fortsättning!

19 EVA:

skriven

Vilka härliga bilder från ert vackra hem !
Jag längtar också efter vita tulpaner...kanske jag måste ut ch se om det finns...hihi !
*
KRAM EVA

20 Ulrika:

skriven

Tre? T R E ???
Fy sjutton alltså vad jag blir avis.
Hmm......ja,ja, mitt fat kommer nog tids nog. ;o)

Kram!

21 Cladde:

skriven

Varma och mysiga bilder! Tack för fin inspiration!

22 Mella:

skriven

Hej,
Vilket fint hem du har! Å skymtar en vacker gran också! Jag har också tänkt ta bort julpysslet nu... blir liksom lite för mycket prylar så skall li skönt att plocka bort lite. Gott Nytt år till dig från mig. /Mellabella

23 Hilajn:

skriven

Skönt att sjunka ner i tvsoffan med bra filmer. Hör liksom julledigheten till:D Fina bilder. Härligt kök ni har!

24 MO:

skriven

Hej gumman, vad har ni för er idag då??? Här har väl varit ganska lugnt. H hade kusinen som nattgäst o han är kvar än...plus storkusinen som kom ner i eftermiddags...för att spela guitar hero, de är bitna som sjutton. Jag o C har varit o handlat till imorgon o nyss gjorde jag desserten o satte i kylen, skönt med sådant som kan förberedas. Igår målade jag om i badrummet, du vet elementet som vi bytte ut, det nya var lite mindre så det blev lite fult runtom...då vi hade färg sen vi målade tvättstugan så tog jag en svängom därinne. Det var väl sista renoveringsgrejset detta året. Jag ska bjuda på kotlett o rödvinssås, med basilikasmör o hasselbackspotatis imorrn, o en chokladmoussetårta till efterrätt. Hoppas tårtan blir god, har aldrig gjort den innan, men den verkade god med digestivekex blandat med smör i botten...Ja inte det nyttigaste kanske, men sen är det nytt år o nya tag. Hoppas ni får en mysig dag imorrn...säger GOTT NYTT ÅR!!! nu, vet inte om jag får tid till att sitta vid datorn imorrn..jo det får jag nog, det är inte så märkvärdigt när det bara (missförstå mig inte, det är skönt) syster med fam som kommer. L ska fira med sina kompisar o ska sova över där....R har köpt en massa smällare o raketer, han var nere med C idag. Här har många ungdomar smällt smällare o raketer i över en hel vecka, börjar bli less på det redan innan stora smällen....fattar inte hur de har råd med alla raketer o smällare. Jaja, många kramar, hälsa

25 Hanna:

skriven

Hej Hej!

Jag ville bara passa på att önska dig ett riktigt gott nytt!

Kram kram

26 Ann:

skriven

Så fint ni har det! Lite som när man går in i en inredningsaffär och man vill köpa en massa saker dom har lagt fram snyggt ;)

27 anne:

skriven

Jätte fint! Lika underbara bilder som alltid. Vilka supersöta böjda mini enar ni har! Jag blev alldeles förälskad i dom, är det du som har böjt dom så med ståltråd? Er gran är ju ursnygg med, snyggt med stora kulor i. Jag hoppas att er jul har varit lugn och mysig. Önskar dig ett gott nytt år!

28 Sanna:

skriven

GOTT NYTT ÅR till dig och din familj.
Massor av kramar
Sanna

29 Lallis:

skriven

Gott Nytt År från mig till dig!
Kram Lallis

30 Ulle:

skriven

Så fint ni har!!! Gott Nytt År önskar jag dig!!! KRAM!

31 Malin:

skriven

Gott nytt år på dig! Kram!

32 Karran:

skriven

Du har verkligen hur fint som helst!

Kommentera här: