Tyg till hallen och GI-metod......



                    Det här tyget ska nog få bli en tygtavla i hallen........ska ta en titt på Ikea i morron.....

image728
                                  bild : Ikea

             
                       Igår fyllde maken år...halvjämt...har lovat att inte tala om hur mycket =)
                       så idag ska vi ha lite kalas för hans föräldrar och min pappa.........
                       Det blir grillad fläskfilé,marinerad i vitlök och örter,och till det ska vi 
                       smaska på potatisgratäng och en grekisk sallad.........eller, dom ska
                       äta potatisgratängen.....jag får hålla mej till köttet och sallad. Har praktiserat
                       GI-metoden drygt en vecka  nu......och börjar anpassa mej till det sättet att 
                       äta........tycker faktiskt att det går riktigt bra. Inget direkt sötsug....än iallafall !!!
                       Jag har  lyckats gå ner ca tre kilo sen jag började.....säkert en massa vätska,
                       men  ändå...det gör att man blir mer sporrad......

                                                                 

                                                                   Bilder från ett annat tillfälle 
 
                       Det är ju ett gäng bloggare som har börjat ett " sundare liv".....ansluter mej till
                       dom.........för ett tag ändå.......hoppas det blir länge.........=)

                       Nu.....ska jag ta en svängom med dammsugaren....inget direkt roligt.....men nödvändigt!!!

                       Ha det gott alla bloggvänner!!!!!!
 

                       bilder : Ikea och privata
                                                   
                        
 

1 Lisa:

skriven

Det tyget är så snyggt och skulle passa jättebra som tygtavla! Min mamma håller på med GI-metoden, ksnke man skulel pröva...

2 Lilla My:

skriven

Jag gillar det tyget.Stiliserat träd ..mmmm.Gratta 30-åringen och hoppas att ni får det trevligt;-).

3 Malin:

skriven

Hej! Oj, kostade dom inte mer??! Ser dyrare ut. Får se om jag hittar dom på Duka en gång. :)
Vad duktig du är som kör med GI, grattis till viktminskningen!! Jag kämpar också på med min vikt, har lite svårt att bevara vikten när jag har nåt min trivselvikt. Det serriktigt smarrigt ut på bilderna. :)
Jag har en tygtavla med det trädtyget. Jag kan ha den på två håll så det är som två tavlor i en. :) Kika gärna bland mina "Hemma hos" bilder. Ska bli kul att se när din tavla är färdig. Visst är det smart med tygtavlor?!?! *Jag gillar*. Å tyget avr billigt också, 39 kr m har jag för mig.
Ha det gott! /Malin

4 Linda:

skriven

Snyggt tyg & grattis till viktminskningen, äter själv efter GI (+ Anna Skipper) sedan några år tillbaka...

5 Karin:

skriven

Jag försöker gå ned mina sista grav.kilon nu, har gått ned fyra och har tre kvar nu! Lycka till!

6 Erika:

skriven

Heja heja! Det kan vara bra med stöd när övriga familjen äter som vanligt. Åt själv GI i början av sommaren för att må lite bättre, har haft så dåligt med min mage - tänka sig att genom att äta GI började jag må mycket bättre. Sedan att 4 kilo i vikt och 8 cm i midjan försvann gör ju inget..:)
Tavlan kommer att bli superfin!

7 Susihus:

skriven

Tavlan kommer att bli toppenfin! Va duktig du är som GI:ar.

8 Maja:

skriven

Vilket fint tyg! Ett sundare liv skulle även jag önska mig, speciellt efter sommaren med alldeles för mycket god mat! =) Grattis till viktminskningen!

9 Johanna:

skriven

Tyget är snyggt, men har varit på IKEA vid ett flertal tillfällen (i Jkpg) för att köpa det (samma smak igen..he he) men det har ju tyvärr inte funnits en enda gång..grr...Hoppas du har bättre tur än jag =) Kram

10 Sandra:

skriven

Vilket effekfullt och snyggt tyg, fastnade verkligen för det. Någon gång ska jag göra en tygtavla och sätt i sovrummet...förhoppningsvis någon gång snart :)

11 Vicke:

skriven

Snyggt tyg måste jag spana in vid nästa Ikeabesök. Ska bli så kul att få se din nya tygtavla, snart:)
Kram och hoppas ni hade ett bra födelsedagsfirande!

12 Pia:

skriven

3 kg på en vecka det är ju skitbra jag får nog läsa på om GI, har varit lite tveksam till den metoden men det verkar ju funka. Lycka till med tygköp och GI.

13 Helen:

skriven

Ska dit idag och har tänkt samma tanke som du:) Så fint tyg. Bra kämpat med kilona:)

14 jessica:

skriven

mums vilken god mat! Grattis till din viktminskning! Vad kul när det händer något på vågen! Då får vi vänta på tavlan nu då....
kram

15 MO:

skriven

Nämen grattis, tre kilo det känns på byxorna. Är det verkligen inte krångligt att köra GI-metoden? Maken gjorde ett tappert försök i våras men det sket sig.....duktig du är. Tycker det är kalas nästan jämt när man är några stycken i en familj.Det tyget är jättsnyggt, gör sig nog bra i hallen. Dammsugarn är min bäste vän, obs ironi, men jag gillar att den gör ett bra jobb, hur skulle jag klarat mig annars. Ha de bra, kram

16 Lallis:

skriven

Bra kämpat!!
Tyget är jättefint. Funderar själv på att köpa ett snyggigt tyg och klä en tavla. Får nog ta en tur till IKEA. Kram Lallis

17 TiniTott:

skriven

Blir nog en jättesnygg tygtavla med det tyget, det är riktigt läckert! GI vad skoj, jag håller oxå på med det, fast en lättare variant, den är inte så stenhård. Himla gott måste jag säga.

18 Pernilla:

skriven

Ååå det kommer bli skit snyggt i hallen! :)
Vad duktig du är som kör GI.. jag har aldrig orkat ge mig på det där,... är ju galen i pasta! hahaha
kram

19 MO:

skriven

Hallå GI-Jane, får man kalla dig så???? Du vet filmen med Demi Moore, kom bara o tänka på den när jag läste om GI-metoden. Hoppas du klarar av GIandet i helgen med, alltid svårt när det är helg o alla är hemma o man vill äta gott. Jo det blir minsann en del skjutsande nu när det är lite äldre, desto skönare är det när de är hemma o umgås istället...alltså med oss,eller kompisar. Jo den stolen var poppis, reade den på Jysk, halva priset, har kostat 1500kr, lite väl magstarkt. Nu har jag inte tid att blogga, jag har tydligen ett rykande färskt mail som väntar......jippie, kramar

20 MO:

skriven

Sorry, jag igen, kunde inte låta bli, du har mail.......

21 Birgereline:

skriven

Very interesting and informative site! I am looking for information on the history of textile and resilient floor coverings. If anybody can help, please let me know. Thanks!

Kommentera här: