EN LITEN TJUVTITT........

Idag har det varit fullt upp........min pappa kom och vi åt lite frukost...sen  packade vi en fikakorg...
ja korg o korg..... en kasse med kaffetermos och lite fika.....och gav oss i väg .........på  visning
av en sommarstuga !
Vi ska inte ha nån sommarstuga , men den här var vi ju bara tvugna att  ta en titt på !
Den ligger vid en jättefin sjö, fem mil härifrån , precis vid vattnet....nästan i vattnet, hihi !!!
nä, skämt åsido så var läget helt fantastiskt......därav alla familjer som var lika nyfikna som vi,
och förmodligen med mer pengar i plånboken :( ......men den som lever får se.....vi skrev i fall upp oss på intresselistan.
Efter den upplevelsen var vi såklart kaffesugna, så fram med kaffe och fika vid vattnet ...
blåsigt men så mysigt och gott....och min pappa uppskattade den lilla utflykten!
På hemvägen blev det ett litet stopp vid en affär i Taberg som heter Tyghuset......där sprang Tina
runt som en yr höna......så mycket fina saker......tyger från Mairo,Marimekko, jättestort
sortiment av Cult design, inredningsprylar  så långt ögat kunde nå......................där hade jag
kunnat gå omkring länge !  Nå.....som tur var så har de en liten "bod" med varor och jättebra priser,
med andra ord utförsäljning,...och där fyndade jag kan ni tro...........överkast , kuddar 
och påslakan från Mairo.......fick kalla in maken som bärhjälp.......hehe  ;)  Jag är jättenöjd med det vi köpte,
meningen var att vi skulle köpa både överkast och kuddar på Ikea.....men nu fick jag ju grejer för samma
peng som på Ikea!!!

Hemma igen, en liten stund liggandes i soffan, sådana här utflykter tar minsann på krafterna :)........och
lite mat var vi ju tvugna att ha, så kycklingfilé med vitlök och sambal oelek med ris och sallad stillade
vår hunger!!!
Lite pyssel har det blivit ikväll också....maken har satt upp vita rullgardiner i sovrummet och byrån står på
sin riktiga plats, nya överkastet med kuddarna på är också på plats.......så nu fattas "bara" garderober,
sänglampor och sänggaveln som är beställd................

Jag börjar känna att vi alldeles snart är färdiga och ni kan tro att det känns så skönt!!
Bilder på rummet kommer....jag lovar......men innan jag hunnit ta några i dagsljus så kommer
här en liten TJUVTITT !!!!!

image349

Bilden är tagen från vår källartrapp, ursäkta bidkvaliteén......blev ni nyfikna nu ???!! Man kan se
en skymt av tapeten med maskrosen..............
Titta inte inte när jag postade det här inlägget.....ojojoj....förklaringen är att jag
har sovit i soffan nästan tre timmar och kan inte somna om....så vad gör man,  
jo man kan ju t ex sitta vid datorn en stund ....så det har jag gjort nu....
gäääääsp, nu blir det sängen....Sov gott /  Tina

bild : privat

1 Sessan:

skriven

Känner igen det där med att sova i soffan... Det är ju så himla skönt men dock inte så roligt för min sambo, men men... Åh, har ni varit och tittat på en sommarstuga, låter ju helt fantastiskt! Hoppas att den blir er. Väntar med spänning efter bilderna på sovrummet. Men den som väntar på något gott...

2 Bodil:

skriven

Jag är inte ett dugg nyfiken! NOT! Skynda och lägg ut bilder. Trevlig valborg.

3 Pernilla:

skriven

Amen hallåååååå!! Man kan inte bara slänga ut en sån där bild, där man knappt ser något!! Jag vill se mera nu!! :D
Och var är bilderna på alla fynden från "boden"????
Tina, skärpning, mera bilder!!!!! ;-)
Kram & trevlig valborg!!

4 KK:

skriven

Spännande, vill se mer ;) Å svarta malmbyrån är ju såå snygg! Trevlig vappen!

5 Emma:

skriven

Åh Tina, ni har satt upp den! Hoppas att du är lika nöjd som jag var när min kom på plats :) Mer bilder åt folket! :) Kram/Emma

6 tina:

skriven

Sessan:Ja du, där ligger vi i varsin soffa :)
Sommarstugan låg fantaskiskt...men jag
är rädd att det börjar budas rejält...och
då är vi inte med längre :( men det går väl
fler tåg!! Trevlig valborg!!
Bodil: Bilder kommer...lovar!!!Trevlig Valborg :)!
Pernilla: Det var så fint i sovrummet i går kväll
när jag fixat i ordning men nu tvättar
jag de nya sängkläderna,och allt ligger i
en enda stor hög.....men bilder kommer!
Trevlig Valborg!!!
KK: Byrån blev jättebra på plats!!
Trevlig Valborg!!
Emma: Du kan tro att jag är nöjd!!!!!
Det blev nästan bättre än jag
trodde det skulle bli!!Trevlig
Valborg!

7 Cina:

skriven

Åh vad spännande att få se bilder när det är klart, förstår att det känns skönt att det börjar bli färdigt nu!

Önskar er en riktigt fin Valborgsmässoafton, kramar!

8 Thea:

skriven

Nu blir jag otålig - vill se mer!!!

Ha en skön valborgskväll!!

9 Mariakoden:

skriven

Sitter på jobbet men tänkte bara säga he! Å vad fint det kommer att bli!!!
Ni har verkligen en röd tråd i er inredningssmak!!!!
I like!!!
Ha det så skönt i kväll....det blir nog ingen grillning utan middag hos kompisar! Inte ens majbrasan!!!
Tittar in sen å kollar om du lagt in fler bilder!!!
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!!

10 Mariakoden:

skriven

...tänkte inte säga He, utan Hej!

11 Lilla My:

skriven

Hoppas att du och din familj får en trevlig valborg.Kram

12 Erika:

skriven

Låter som en trevlig dag med både fika korg och stugtitt. Framför allt lätt shoppingen väldigt trevlig! Ha en mysig valborg! *kramisar*

13 Hanna:

skriven

Det ser ju riktigt bra ut! ha en fin valborg!

Kommentera här: