ÄNTLIGEN !!!!

Japp, nu har det äntligen löst sej...jag kommer in på min blogg med mitt lösenord !!!
Är lite sur på blogg.se , det har varit ganska mycket problem som man blivit irriterad på,
men bara jag kan blogga....så lägger jag det  åt sidan :)

Ett kalas är avverkat, J fyllde ju år i tisdags, med buller och bång hade hon och sina
tjejkompisar en rolig kväll, med bl a hopp på studsmattan till "ganska" hög musik...
inga grannar har varit och klagat ialla fall så ljudnivån var väl ok!  Vi har (som alla andra)
fullt upp den här våren, barnen fyller år i April, Maj och Juni.....dottern konfirmerar sej i
Juni och veckan efter tar äldste sonen studenten.........................visst har vi väl lite att stå
i....men det är ju roliga tillställningar!!!!!!  Det börjar bli dax att kolla in vad vi behöver ha
för  kläder och vad vi ska bjuda på.... tips och recept tas gärna emot...............................................
det gäller ju att  ha lite fantasi när släkten kommer på kalas två gånger samma vecka......................
och sen är det ju midsommar och födelsedagskalas...............tror att vi kommer vara ganska
nöjda med kalasande efter det här!!!! Tur att  det är vår/sommar vid konfirmationen och studenten...
det blir ju liksom lite lättare att vara ute och och äta ute......Härligt !!

image337


Tror ni vi är klara i sovrummet.???.......nja, lite jobb är det kvar att göra....det verkar som att vi har
tappat lite inspiration under vägen.....men allt är klart förutom att Maskrostapeten ska sättas
på plats i helgen.......sen hoppas jag att Ikea har fått hem alla delar till garderoben som vi ska ha,
börjar bli lite jobbigt med kläderna...dottern har fortfarande kvar våra kläder i sitt rum (våra gamla
garderober) men men....snart så kanske.........!!
Ja, finns det inte att göra inne så finns ju trädgården..............inte lätt att renovera inne och fixa i
trädgården samtidigt.....i helgen måste vi få lite hjälp av barnen med att kratta upp alla löv.....och
klippa gräset första gången i år........måste nog komma på nån bra "muta" för att få ut alla tre att
hjälpa till......de brukar faktiskt, utan större  protester göra det man ber....men för att få dom att jobba
ute krävs nog nåt riktigt bra.......måste klura lite på det :) 

Nu ska jag strax sätta mej ute i solen en stund med en bunt med tidningar......för att få lite
tips och inspiration till uteplatsen......förresten köper ni många inredningstidningar?........jag 
är fullkomligt galen i allt som går att komma över .......radade upp mina senaste

image338 

men har nog några till i hyllan som är köpta denna månaden.......gulp!!!!!  ja ja maken tycker
nog att jag köper för många....men vad sjutton....han spelar ju minsann på hästar varje
vecka ....så det så..................!!!! 

Ha en riktigt skön helg.....här blir det grillat ikväll......och Maria.....med ett glas vin till!!
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam på er!!!

bilder : privata
1 Pernillla:

skriven

Jaa, Ä n t l i g e n!! säger jag med!! :D
Det låter verkligen som ni har fullt upp på schemat.. Jösses vad kalasande ni ska ha! :D
Men som sagt, bara en massa roligt ju!
Joo, jag är med lite tidnings narkoman.. Det är knappt jag vågar komma hem med flera inrednings tidningar hemma.. Får läsa dom i smyg på jobbet! hahahaha
kraaaaaaaaaaaaaaaaamen!! ♥

2 MO:

skriven

Fusk, jag vill oxå köpa så många inredningstidningar, får nöja mig med två. De är ju inte helt gratis. Plaza o hem ljuva hem landar hos mig varje månad. Skönt att det löst sig med bloggen. Jag ska göra typ exotisk planka till konfirmationen. Skiva upp stekt kycklingfilé, fläskfilé, kassler, pastrami ev rostbiff och lägga snyggt på silverbrickor och sen garnera med fina grönsaker och frukter runt om, helst ovanliga, exotiska, rostad lök och en sås till som man köper på tub/flaska (står tar mig sjutton helt still, kommer ej ihåg vad den heter, återkommer om det). Köper nog lite färdig potatissallad och gör en bamsepotatisgratäng i braspannan. Lite sallad och bröd, kanske pain riche till. Hoppas man kan sitta ute, han konfar sig 12:e maj är ju kanske på gränsen, vi får se. Usch så mycket jag vill hinna göra innan det, kan man hinna bygga nytt hus tror du? Kramar i massor, Maria

3 EVA:

skriven

Oj vilken vår ni har ! Hos oss är hösten värsta kalasandet...men det är ju kul !

Ha en riktigt trevlig helg !

KRAM EVA

4 Mariakoden:

skriven

Oj..Tack för den gratisreklamen!!!=)

Vilken tidningshög...förstår att du inte hinner blogga!! Nu har jag uppdaterat...för din skull..Å världens mest underligaste tävling är på gång. (Å jag som skulle blogga om design..det går INTE bra....det blir så lite designsnack!!!)
Vilken tidning gillar du mest?? Jag är helt såld på Family Living!!!

Jag har en suuupergod mango-chutney paj som nästan alla älskar...(Kyckling, mango Ch, curry, sambal oelek,vitlök, paprika....å gräääädde) Får nog ta å göra en å lägga ut receptet.. Den är utan äggstanning..Så mumsig.

Våra barn har födelsedagar i juni: 2 st den 29 o en den 25:e...Jobbigt men skönt på ett sätt...

Nu ska jag ta å gå till maten....ska försöka fixa den spännande tävlingen ikväll... I morron blir det förvånande nog shopping på agendan.... Ni måste tro att jag bara shoppar fast sanningen är att jag blivit så snäll så jag köper typ inget...

100000kramar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PS:
Få se hur många stavfel det blev nu...orkar inte kolla igenom utan NU postar jag inlägget....FJFJJOOOFFF!!!!!!

5 Mariakoden:

skriven

Ps...Alltså pajen är ett tips till alla era partyn....=)
Mina ungar gillar den så då borde era åxå göra det...
Kram!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

6 Cina:

skriven

Jaa du, jag är tokig i tidningar överhuvudtaget och törs inte räkna efter hur mycket jag lägger ut varje månad...*s*! Ni har verkligen fullt upp i vår! Vi har bara min lillasyster som fyller år nu i maj och älste sonen som fyller i juni...Funderar redan över kalaset, vilka som ska bjudas och vad vi ska bjuda på- sån är jag...

Kramar
Cina

7 Annelie:

skriven

Oj, vad många tidningar, själv är jag periodare. Just nu prummar jag på två tidningar men har knappt tid att läsa dom, så det känns inte riktigt nödvändigt...

8 Mariakoden:

skriven

NUUUUUUUUU kan du tävla om ett fint pris!!!!!!!!!!!!!
Kraaaaaaaaaaaaaam!

9 Scaniatjejen:

skriven

Va härligt med så mycket tidningar! Själv får jag Sköna hem i brevlådan men läser alla andra inredningstidningar jag kommer över. Men de är ju så dyra att köpa! Mycket kalas det blir för er. Härligt men förstår att ni kommer att vara rätt nöjda på kalasande sen:-) När vi hade namngivningskalas för min lille brorson gjorde vi bl a en blåbärsrulle som efterrätt. Enkel att göra och supergod! Ska lägga ut receptet så finns det om du vill ha. Ha en toppenhelg! Kram!

10 Johanna:

skriven

Många tidningar du har köpt! =) Men jag förstår dig, man kan köpa hur många som helst! Ha en trevlig helg!

11 MO:

skriven

Jo, såsen blev uppskattad, särskilt av maken ska jag hälsa. Hade en urmysig fredagskväll med grillning och satt ute till halvnio med grannarna och sladdrade. Jovisst vill man ha något som man kan förbereda dagen innan konfirmationen så att man inte behöver stressa med det på morgonen. Har sån tur att hans konfirmation börjar kl 14, perfekt. Jag kan inte ta hem folk utan att dammsugarn fått jobba och toaletterna skurats rena, är nog lite av en pedant, idag har jag inte dammsugat och jag tycker det känns lite skitigt, hunden drar ju in en del. Men vi har ju varit i stan hela dan så jag struntar i det idag. Ha en mysig kväll, kramar Maria

12 Frida:

skriven

Men oj så många tidningar!! :) Det är bra att du håller upplagorna rullande :)

13 saravillfara:

skriven

Det är ju underbart med tidningar av rätta sorten (som dessa). Själv har jag fyra av de du visar upp :)

14 Zassi:

skriven

Ojojoj, jag köper oxå massor med inredningstidningar! Huvvaligen - 40-50 kr varje gång...
Och jag sparar dom dessutom *bläk*
Det måste jag absolut göra nåt åt!!
Allt i Hemmet från flera år.. Fast det är kul att bläddra i gamla ex. Även Hem Ljuva Hem har jag hur många som helst av :)

Kramiz/Z

15 Lilla My:

skriven

Oj,så mycket tidningar.Jag hittar så mycket fint i era bloggar och känner mig bara stressad av att ha för mycket som jag vill läsa runt omkring mig. Brukar sitta på bibblan i lugn och ro och läsa när barnen är på skolan. Då kan jag koppla av och så blir det pengar över till annat :-).Kram och så roligt med kalasandet

16 MO:

skriven

Kikar in och säger hej, hoppades få se maskrostapeten på plats....jag kan väl vänta då. Har varit en ganska lugn dag, varit och fikat hos syster, toscapäron hade hon gjort. Så svårt att låta bli så det blev som vanligt, frossa i godsaker, hopplöst. Ha de bra, kram Maria

17 crazypill:

skriven

gött att du kan logga in =)

18 TiniTott:

skriven

Vilken härlig tidningsstund du måste ha haft, hoppas du hittade många tips =) Har några stycken jag med, fast jag tror inte jag kommer upp i din mängd. Denna månad kanske jag är på fyra ca än så länge =) Ett tips till kalas om ni ska ha kallskuret är pastasallad. En väldigt enkel, men som är supergod är bara vanlig pasta, coctailtomater och blandas med knorrs dressingpåse Italiensk dressing. Blir supergott. Lika gott om man gör en hel pastasallad med tex kyckling eller något annat i med.

19 Petra:

skriven

Vill bara önska en skön Valborg. Kramizar Petra

20 Petra:

skriven

Vill bara önska en skön Valborg. Kramizar Petra

21 Barbro:

skriven

Vår och sommar har en tendens att nästan försvinna i ett ständigt flöde av trevligheter.... så det är helt i sin ordning =) men din lista över kalasande var nog det mesta jag sett!! Tur du har några tidningar att försjunka i mellan varven....

22 Vicke:

skriven

Massor av festligheter har ni framför er nu i vår. Även vi har kalas åt lillebror i maj och konfirmation åt storebror i juni. Perfekt att få tips på vad man ska bjuda på via bloggen:)

Kommentera här: